شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شمار مشترکان فراخ‌باند نوری جهان تا سال 2016 دوبرابر می‌شود

فراخ باند

سه شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵:۰۰


به گزارش گروه پژوهشی ای‌بی‌آی(ABI) افزایش شمار مشترکان خدمات فراخ‌باند ثابت در سال 2011 تداوم خواهد داشت به طوری که شمارشان در پایان سه ماهه‌ دوم سال جاری میلادی به بیش از 539 میلیون نفر رسید.

وایمکس نیوز - این ارقام نشانگر 8 درصد رشد نسبت به دوره‌ مشابه در سال 2010 است، همچنین میزان افزایش مشترکان در بازارهای نوپدید قویتر است.
شمار کاربران خدمات دارای پهنای‌باند زیاد مثل فیلم اینترنتی و بازی اینترنتی در سراسر جهان رو به رشد است به طوری که ترافیک اینترنتی انفجارآمیز حاصل از این خدمات سبب شده است تا فراهم‌سازان خدمات برای پاسخ دادن به تقاضای پهنای‌باند تحت فشار قرار گیرند.

بهره‌برداران خدمات فراخ‌باند در حال افزایش دادن میزان پوشش‌دهی فراخ‌باند نوری هستند تا بتوانند به بهترین وجه پاسخگوی خدمات تشنه‌ فراخ‌باند باشند. برای مثال شرکت مخابرات چین(چایناتلکوم) در کار راه‌اندازی خدمات فراخ‌باندنوری است تا بتواند به 100 میلیون خانوار تا پایان سال 2015 خدمات بدهد و شمار مشترکان خدمات فیبرتاخانه(FTTH) را به 30 میلیون نفر برساند.
در حال حاضر آمریکای شمالی دارای بالاترین ضریب نفوذ خدمات فراخ‌باند نوری است و پس از آن هم آسیااقیانوسیه قرار دارد. طبق برآورد گروه پژوهشی ای‌بی‌آی شمار مشترکان فراخ‌باند نوری جهان تا سال 2016 بیش از دو برابر می‌شود و از 69.6 میلیون نفر در سال 2011 به 142 میلیون نفر می‌رسد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو