یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون سازمان تنظیم مقررات:

ارسال پیامک های تبلیغاتی نقض حقوق شهروندی نیست

رضواني

شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶:۰۰


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد برنامه های این سازمان برای نظارت بر عملکرد اپراتورهای موبایل در عرصه پیامک های انبوه گفت: باید راهکار خاصی درنظر گرفته شود تا دیگر شکایتی از سوی مردم برای دریافت این پیامک ها در ساعات مختلف شبانه روز نداشته باشیم.

وایمکس نیوز - حسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ارسال پیام کوتاه از نظر فنی دارای اشکال نبوده و در صورتی که محتوای آن مغایر با اصول و موازین کشور باشد نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع آن خواهد بود، گفت: ارسال پیام های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای موبایل کشور ممنوع نیست اما اینکه این پیامک ها برای مشترکان ایجاد مزاحمت کند مساله ای است که اپراتورها باید پاسخگوی آن باشند.
وی با تاکید براینکه مشترکان برای غیرفعال سازی این سرویس باید تقاضای خود را به مراکز تماس اپراتورهای موبایل مطرح کنند، افزود: لزوم اطلاع رسانی جامع و کامل از سوی این اپراتورها در این زمینه کاملا احساس می شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه برای ارسال پیامک های انبوه از امکانات و ظرفیت های خالی شبکه استفاده می شود، افزود: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکاری ارایه شود تا با هماهنگی اپراتورها، پیام کوتاه در ساعاتی غیر از ساعات معمول به دست مشترکان نرسد.
وی گفت: پیامک انبوه در صورتی نقض حقوق شهروندی محسوب شده و از سوی رگولاتوری قابل پیگیری خواهد بود که دادستان کل به عنوان مدعی العموم این پرونده را به جریان بیندازد و از رگولاتوری بخواهد در این باره اقدامات کنترلی انجام دهد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو