دانشجویان علوم رایانه روشی ابتکاری برای آموختن روخوانی به کودکان ابداع کردهاند و نرمافزاری تولید کردهاند که نقش آموزگار مجازی روخوانی را ایفا میکند.
وایمکس نیوز - اشلی استیل، لوک بیرینگ و آندره ایستر از دانشگاه وایکاتو با همکاری استادی سوییسی و آموزگاران دبستانی در زلاندنو این نرمافزار را تولید کردهاند که بوکیمانستر(BookieMonster) نام دارد و نقش مربی روخوانی را ایفا میکند.
در واقع در این نرمافزار روش جاافتادهای برای روخوانی به نام روخوانی مکرر را با استفاده از اصوات تولید شده توسط رایانه و روش گفتارشناسی، رایانهای کردهاند.
کودک با استفاده از این نرمافزار به متن بلندخوانی شده توسط رایانه گوش میدهد و کلمات را که پررنگ میشوند روی صفحه نمایشگر دنبال میکند.
دانشآموز پس از چند بار گوش دادن متن با میکروفونی آن را روخوانی میکند. نرمافزار با تشخیص گفتار دانشآموز واژههایی را که درست تلفظ میکند پررنگ میکند و جلو میرود.