پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسط IBM انجام شد

کشف يک آسیب پذیری در اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶:۰۰


ماه گذشته، تیمی از آنتی هکرهای IBM موسوم به X-force Red، موفق به کشف یک آسیب‌پذیری در یکی از اجزای سازنده دستگاه‌های اینترنت اشیاء شدند؛ این نقص در ماژول Cinterion EHS۸ M۲M شرکت چندملیتی فرانسوی Thales مشاهده شد.

تیک نیوز- اگر یک هکر موفق به سرقت چنین اطلاعاتی از ماژول‌ها شود، می‌تواند بر یک دستگاه کنترل پیدا کرده یا به شبکه کنترل مرکزی برای هدایت حملات گسترده دسترسی یابد. Thales یکی از تولیدکنندگان پیشرو در ساخت اجزای سازنده دستگاه‌های هوشمند به اینترنت، تایید هویت و ذخیره‌سازی ایمن اطلاعات است؛ این شرکت سالانه در اتصال بیش از 3 میلیارد دستگاه از اتومبیل‌ها تا دستگاه‌های نظارتی پزشکی نقش دارد.
بنا به گفته‌های سخنگوی تیم X-force Red در رویداد Red Con 2020 مرداد 1399، مجرمان سایبری می‌توانند اطلاعات به‌دست‌آمده از دستگاه‌های نظارتی پزشکی (همچون ضربان‌ساز یا پمپ انسولین) را برای پنهان ساختن علائم حیاتی ضروری، ایجاد ترس کاذب، کاهش یا افزایش سطح دوز دارو و… دستکاری کنند.
مهاجمان با هدف قرار دادن دستگاه‌های انرژی (در شرکت‌های آب، برق، گاز و…) می‌توانند به هک کنتورهای هوشمند انرژی -ارسال اطلاعات اشتباه و افزایش یا کاهش قبض‌های ماهیانه، از کارانداختن شبکه کنترل و خاموشی گسترده و آسیب‌رسانی به شبکه انرژی- دست زده و آسیب‌های وحشتناکی رقم بزنند. اگر حملات سایبری تاکنون موجب سرقت اطلاعات و از کارافتادن سرویس های نرم افزاری میشدند، با گسترش اینترنت اشیا، حملات سایبری برابر است با انهدام یک نیروگاه برق و یا مرگ چندین انسان در سیستم بهداشتی و یا تصادم دهها ماشین و … .
ما در ایران هم با توجه به گسترش روزافزون ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء، دربرابر حملات و آسیب‌پذیری‌های این‌چنینی مصون نبوده و سازمان‌ها به راهکارهای امنیتی جهت مقابله با این تهدیدات نیاز دارند. در راستای مقابله با چنین تهاجماتی، سامانتل به عنوان اولین FULL MVNO ایران، خدمات شبکه امن همراه (APN) به سازمان‌ها ارائه می‌کند تا علاوه بر محافظت از آن‌ها، بتوانند از سایر مزایای این شبکه‌های امن مانند هزينه پايين تر نیز بهره‌مند شوند.

منبع: infosecurity-magazine

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو