پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تازه‌های اینترنت اشیاء: از پرژکتور تا مسواک‌های هوشمند

مسواک هوشمند

سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲:۳۱


شرکت تولید تراشه سِم‌تک (معروف به ساخت رادیوهای لورا) با همکاری آمازون در حال ساخت کیت‌های آماده برای ردیابی کالا و ساختمان‌های هوشمند با حسگرهای آسان‌ و داشبورد ابری برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه‌شان را راه‌اندازی کنند.

تیک نیوز- اِوِراَکتیو از شرکت‌های نوآور در تولید تراشه، قصد ساخت یک تراشه جدید، پروتکل بدون سیم جدید، و حسگرهای اختصاصی دارد تا دیگر نیازی نباشد باتری‌های یک حسگر بعد از یک الی پنج سال تعویض شوند؛ این حسگرهای جدید دیگر نیازی به باتری نداشته و تا 20 سال کار می‌کنند.
با استفاده روزافزون و گسترده از محصولات ساخته‌شده باکیفیت‌تر برای خانه‌های هوشمند، نقش سلامت در اتوماسیون خانگی پررنگ‌تر شده است. یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌سازهای جهان، اکنون در حال بکارگیری ترموستات‌های هوشمند، سامانه‌های تهویه هوا و آب هوشمند، شیرهای آب چشمی‌دار، تهویه‌های حمام‌ مجهز به UV و رنگ‌های غیر VOC است.
مسواک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی اورال-بی با یک هفته استفاده، سلامت 100 درصدی لثه‌های‌تان را تضمین می‌کند و احتمالاً در زمان ورودش به بازار با هزینه‌ای 200 دلاری شما را شگفت‌زده کند.
پروژکتورهای هوشمندی کم کم در حال ورود به بازار هستند که هر سطح صاف را به یک تجربه چندلمسی 10 انگشتی بدل می‌کنند؛ و دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک، این پروژکتورهای کوچک با کاهش قیمت بتوانند جایگزین تلفن‌های همراه هوشمند، اپ‌ها و صفحات نمایش خانه‌های هوشمند شوند.
درست است که بازار ایران هنوز فاصله زیادی تا پیاده‌سازی نسل جدید اینترنت ارزان پرسرعت و فناوری‌های اینترنت اشیاء دارد، اما حضور MVNO های چابک و مجهز به تکنولوژی‌های روز دنیا همچون سامانتل بعنوان اولين FULL MVNO ايران با ارائه خدمات سرویس APN (شبکه امن همراه)، اين نويد را ميدهد که ايران نیز میتواند به سرعت خود را با آخرین فناوری‌های روز مجهز کند.
منبع: Stacey on iot
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو