دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت در محاسبه ترافیک تلگرام تخلف کرده است

عباس مقتدایی

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵:۰۰


نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه دولت در محاسبه ترافیک تلگرام تخلف کرده است، گفت: در این راستا طرح سئوالی از وزیر ارتباطات به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شده است.

تیک نیوزز- عباس مقتدایی با اشاره به تخلف دولت در محاسبه ترافیک تلگرام، اظهار کرد: بر اساس خواسته کاربران و فعالان فضای مجازی اقداماتی در این راستا صورت گرفته و خواستار ورود کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی به موضوع شده‌‎ایم و همچنین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست شده که درخصوص این دغدغه پاسخ لازم را بدهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخ لازم را نداد، از طریق تذکری کتبی در مردادماه خواستار تشریح و شفاف سازی مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران تلگرام با وجود استقرار CDN  های تلگرام در کشور شدم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: از زمان استقرار CDN‌های تلگرام در کشور، باید ترافیک استفاده از آن با نرخ داخلی محاسبه می‎شده اما با نرخ بین‎الملل محاسبه کرده‎اند. دولت باید این هزینه‎ اضافی که گرفته را به مردم بازگرداند.

مقتدایی با بیان اینکه بر همین مبنا از ابزار قانونی سئوال از وزیر بهره گرفتیم و امروز سوالی را به همراه سایر نمایندگان در همین خصوص از آقای آذری جهرمی طرح شده است، افزود: این سئوال به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و وزیر ارتباطات باید در کمیسیون جهت پاسخ به این سوال حضور یابند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری  در سال 1390 خطاب به دولت مستقر مطرح کردند:« به سؤالات و ابهامات پاسخ دهید تا این مسائل در رسانه‌ها نیز پخش و مسائل روشن شود که در این صورت غرض‌ورزی غرض‌ورزان به جایی نمی‌رسد».توقع شخصی ما این بود که آقای وزیر خودشان به این دغدغه فعالان و کاربران پاسخ بدهند و در همین خصوص تذکر هم دادیم، ولی عدم پاسخگویی وزارتخانه باعث استفاده از حق قانونی سوال شد.البته سکوت وزارتخانه در این قضیه برای همه کاربران و فعالان فضای مجازی قابل توجه بود.

مقتدایی تصریح کرد: در خصوص بیت المال همه حساسند و اینکه از زمان استقرار CDN های تلگرام در کشور، میبایست ترافیک استفاده از این پیام رسان با نرخ داخلی برای کاربران محاسبه می شده درحالیکه با نرخ بین الملل و چندبرابری نسبت به ترافیک داخلی مورد محاسبه قرار گرفته و از حساب کاربران کسر شده است، مسئله اصلی ماست و آقای وزیر باید در این خصوص در کمیسیون شفاف سازی کنند.

وی یادآور شد: این سئوال پس از طرح در کمیسیون فرهنگی در صورت قانع کننده نبودن پاسخ وزیر ارتباطات راهی صحن علنی مجلس خواهد شد./

منبع: خانه ملت

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو