سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست خبری مطرح شد

حس خوب مشتریان، سرفصل برنامه های پیش روی سامانتل

سامانتل

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱:۰۰


مهندس قهری مدیرعامل سامانتل، در نشست خبری با اصحاب رسانه که درحاشیه ی رونمایی از پوستر ۹ واره سامانتل برگزار شد با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: وقتی ما رو در رو با هم صحبت می کنیم لبخندها حس مناسبی را منتقل می کنند که متاسفانه امروز ماسک ها احساسات آدمها را پنهان می کنند و ما نمی توانیم لبخندها را ببینیم.

تیک نیوز- مدیرعامل سامانتل گفت: شرکت کیش سل پارس با برند سامانتل اولین اپراتور مجازی کشور بود که موفق به دریافت پروانه شد و بیش از چهار سال از فعالیت آن می گذرد و به لحاظ حضور در بازار بعنوان یک برند نو آور، جای خودش را باز کرده است.

برگزرای ۹ واره به جای جشنواره

قهری گفت: ما در برنامه ی ۹ واره ای که از ۹۹/۹/۱ شروع می شود و اختتامیه آن قرار است در تاریخ ۹۹/۹/۹ برگزار شود قصد داریم این حضور نو آورانه شرکت کیش سل پارس با برند سامانتل را با قدرت بیشتری مجددا اعلام کنیم وبرنامه های جدیدی را موازی با پیشرفت های تکنولوژی در دنیا از جمله شروع عصر چهارم انقلاب صنعتی در کنار مباحثی چون دیجیتال ترنسفورمیشن و مباحث مربوط به حضور تکنولوژی جدید در بازار ترنسفور میشن دنبال کنیم.

بدون اغراق من فکر می کنم فضای کاری اپراتورهای کشور نسبت به فضای اپراتورهای منطقه درحوزه نسل های دیجیتال آماده تر است. ما میدانیم تجربه ای که در حوزه بانکی و حوزه پرداخت ایران وجود دارد، یکی از کشورهای موفق در منطقه محسوب می شود.

قهری گقت: بعد از بانک ها اپراتورهای کشور با یک فاصله چندساله حضور شان را در حوزه دیجیتال اعلام می کنند و برنامه ریزی هایی انجام میدهند که بصورت جدی در حوزه دیجیتال سرویسز وارد شوند. از نگاه بنده در حوزه دیجیتال که یکی از سرفصل های اصلی دیجیتال ترنسفور میشن است و بحث دیجیتال سرویسز یکی از برنامه ها و سر فصل های اصلی شرکت سامانتل است، یک معنی مشخص دارد" ایجاد حس خوب درمشتری ".

یعنی تمام مباحثی که امروز در بازار مطرح می شود درحوزه دیجیتال ترنسفورمیشن تلاش برای ایجاد حس خوب مشتری یا (  Customer experience) درمجموعه است.

بدین ترتیب تمام اجزای یک سازمان که سامانتل هم جزئی از این مجموعه هاست حضور و ایجاد این تغییر در ساختار سازمانی اش ایجاد حس خوب مشترک است .

برنامه های اصلی و توسعه بازار سامانتل

قهری گفت: شرکت سامانتل برنامه اصلی کاری و توسعه بازار خود را مبتنی بر اصول دیجیتال ترنسفورمیشن واصول افزایش حس تجربه مشترکین قرارداده و با تلاشی که در این حوزه همکاران من چه همکاران قدیمی که در مجموعه سامانتل بوده اند و چه همکارانی که جدیدا وارد سامانتل شده اند تلاشمان را می کنیم اولین مجموعه اپراتور مجازی یا حتی در اپراتور های موبایل باشیم که بتوانیم این حس متفاوت در مشترکین بوجود بیاید و مشترکین ما بتوانند با یک رضایت خاطر با تمام ابزار دیجیتال که ما برای ایشان فراهم می کنیم حس مشترک بسیار مثبتی را داشته باشند.

قهری افزود: آنچه ما برنامه ریزی کردیم این است که ابتدا ضریب نفوذ مشترکین B2B  و B2C  سامانتل در بازار افزایش یابد و بتوانیم سطح تعداد مشترکین را به تعدادی برسانیم که انشاالله بتوانیم این مفاهیم مربوط به مباحث دیجیتال سرویسز ها را بصورت موثری درجامعه توسعه دهیم.

قسمت دوم فعالیت ما و برنامه ریزی ما انشاالله در توسعه زیرساخت های لازم برای ایجاد و تحقق هدف اول است.

ما مفهومی بنام  API Telecom را که در بازار صنعت تلکام تا بحال مطرح شده ولی واقعا به معنای واقعی تا به امروز این ابزار را بوجود نیاورده است دنبال می کنیم.

همچنین بحث های API Telecom را که من بایک مقدار تغییری که ایجاد کرده ام درسامانتل Customize   می کنیم. یعنی شرایطی ایجاد  کنیم که یک لایه Open services یا  Open API  را در  مجموعه کسب و کار ها از جمله مچموعه های نوپا، استارتاپ ها که امروز آمار مجموعه دولت نشان می دهد که بیش از 5 هزار استارتاپ صاحب ایده در این حوزه فعالیت می کنند بتوانند از طریق این لایه به خدمات یک اپراتور موبایل دسترسی داشته باشند و بتوانند از این طریق سیاست های خودشان، ایده های خودشان و امکانات خودشان را در بازار ارایه کنند.

بدین مفهوم که اگر مجموعه ای در کشور استارتاپ ساده ای است و در حوزه IOT باید می رفته سراغ یک اپراتور موبایل و سیم کارتی می خریده، امروز ما Policy تمام آن سرویس لاین ها ، تمام آن مباحث در حقیقت رویکرد جدید در حوزه سرویس‌های مارکتینگ، تمام اون سرویس لاین ها، تمام مباحث مربوط به سفارشی کردن مرکز تماس و پرتال، همه را خودمان به عنوان اپراتور به آنها ارایه کنیم.

استقبال از ایده های نو استارتاپ ها

مدیرعامل سامانتل گفت : ما انشالله در برنامه‌ای که داریم این زیرساخت‌ها به نحوی تامین میشود که استارت آپ ها بتوانند با برند خودشان از زیرساخت‌های ما استفاده کنند، پکیج های خودشان را تعریف کنند، سیاست ها و پالیسی های خودشان را تعریف کنند.

برای مثال یک شخصی که در حوزه IOT برنامه دارد از Open API های ما استفاده کند و در کنار OPEN API بانک شریک تجاری ما که در حقیقت بانک سامان است وبعنوان یکی از بانک های پیش رو در حوزه های New Banking وOpen API مطرح هستند بتوانند بصورت مشترک در یک مکان مشترک انواع API ها را از ما سرویس بگیرند و بتوانند ایده های خودشان را پیاده سازی کنند.

من همین جا خواهش میکنم آمادگی ما را برای حضور در حوزه استارتاپ‌ها و در حوزه های مختلف نوآوری اعلام کنید، به نحوی که ما با آغوش باز پذیرای همه گونه ایده در حوزه های مختلف از حوزه های بلاکچین، حوزه‌های فین تک، اینشورتک، کلاود کامپیوتینگ (محاسبات ابری ) و بقیه موارد تکنولوژی های پیش رو هستیم. اگر کسی ایده ای دارد و درخواست ارائه خدمات اپراتور موبایل را دارد ما کاملاً  آمادگی حمایت داریم و می توانیم پلت‌فرم مناسب را در اختیارشان قرار دهیم. حتی می توانیم امکانات فیزیکی، فضای کاری با مشارکت ایده‌ پرداز فراهم کنیم.

من فکر می کنم این ایده یک قدم به سمت این است که اپراتورهای مجازی موبایل تبدیل شوند به شتاب دهنده های تله‌کام و ارتباطی . سالیان سال استارتاپ ها و شرکت های نوپا نیاز به چنین خدماتی داشته اند اما عملاً اپراتورهای بزرگ کشور به خاطر حجیم و سنگین بودن زیرساخت های خود امکان ارائه چنین خدماتی را نداشتند اما ما بتوانیم انشالله این فضای خالی بازار را پر کنیم .

رویکرد B۲B۲C

قهری افزود : به این ترتیب ما با رویکرد بیزینسی، بازاری به عنوان مدل مارکتینگ B2B2C به وجود خواهیم آورد که این B وسط B2B2C  میشود B استارتاپ. بدین ترتیب مشترکینی که استارتاپ ها جذب می کنند عملاً خدماتشان را از مجموعه سامانتل میگیرند.

با بازار بسیار جوان و بسیار پر انرژی که در حوزه استارتاپ‌ها و حوزه های نوآورانه وجوددارد من کاملا مطمئنم و ما در مجموعه به طور کامل امید داریم که بتوانیم ضریب نفوذ مشتریان B2C را از این طریق افزایش دهیم.

تمام تلاش ما به صورت یک لاین موازی خواهد بود که مشترکین ما چه لاین استارتاپ‌ها به عنوان مشترکین ما محسوب شوند چه لاین B2C ما یا کسب و کارهای B2C ما که بیشتر خانواده بانک سامان را در بردارد برای استفاده از سیم کارت ما و خدمات ما انگیزه داشته باشند

در حوزهB2C ما مشترکین بانک سامان، بیمه سامان و مجموعه‌های گروه مالی سامان هم قراردارند که می‌توانند خدمات ما را دریافت کنند. در واقع در یک فرایند کاملاً مجزا استفاده از سیم کارت های سامانتل در یک مجموعه بزرگ و در یک شبکه بزرگی از ارائه دهندگان خدمات و محتوا به صورت مشارکتی به صرفه خواهد بود.

سرویس های باندلینگ

مشترکین سامانتل از طریق ابزار بانکی که در اختیار گروه سامان قراردارد و از طریق باندلینگ هایی که با سرویس های بیمه و بانک خواهیم داشت خدمات بسیار مناسبی از مجموعه های بانک و بیمه و مجموعه پرداخت دریافت خواهند کرد که در خلال برنامه‌ی پروموشن ۹ واره  اطلاع رسانی خواهد شد. اینکه مشترکین جذب این سرویس چه خدماتی علاوه بر اپراتورهای امروز بازار میتوانند از سامانتل دریافت کنند که ارزش افزوده بیشتری نسبت به اپراتورهای دیگر دریافت کنند را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تعداد مشترکین سامانتل

مهندس قهری درخصوص تعدادمشترکین سامانتل و پراکندگی آن در کشورگفت: تعداد مشترک ثبت شده طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۱۸۰ هزار مشترک است که در کل کشور پراکنده هستند اما با توجه به سیاست فعالیت اپراتور های مجازی که ارائه خدمات خاص در حوزه های خاص است، سامانتل هم  تلاش کرده  است که بر خدمات خاص متمرکز  باشد.

تا بحال بیشتر مشترکین ما آنهایی یوده اندکه از طریق گروه مالی سامان خدمات مالی، خدمات بانکی وخدمات پرداخت دریافت می کردند و عمدتا مشترکین بانک سامان، کارمندان بانک سامان، بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان و مجموعه هایی که در حقیقت در این حوزه ها هستند خدمات دریافت می‌کردند.

از امروز به بعد طبق برنامه ای که من خدمت شما عرض کردم در کنار مشترکین و ارائه خدمات خاص بانکی، ما برنامه ی ارائه خدمات به استارتاپ ها و مشترکین جذب شده از طریق استارت آپ ها و گروههای مشابه را در برنامه‌ داریم.

درزمینه افزایش تعداد مشترکین هم باید به صورت کلی عرض کنم که نه تنها در ایران بلکه در همه ی کشورها اپراتورهای مجازی قصد رقابت در جذب مشترک با اپراتورهای اصلی را ندارند. انتظاری که از اپراتور های مجازی در سطح دنیا می رود بیشتر ارائه خدمات خاص در یک حوزه خاص در یک تارگتینگ بازار مارکت خاص است.

من این را خدمت شما عرض کنم که این انتظار اگر هست که تعداد مشترکین یک اپراتور مجازی به چند میلیون برسدخوب انتظار درستی نیست. چه بسا ممکن است این اتفاق بیفتد ولی اصولا انتظار سیاسی و حاکمیتی که از اپراتور مجازی می رود توسعه یکسری سرویس های خاص است .

توسعه خدمات نو آورانه

برنامه‌ ما توسعه خدمات فین تکی، اینشورتکی، مجموعه های نو آورانه و ارایه خدمات به استارتاپ ها و از طریق آنها به عموم مردم است.

از طریق این برنامه‌ریزی و جذب مشترک در بازه زمانی دو ساله تا حدود یک میلیون مشترک را مد نظر داریم ولی این یک میلیون مشترک عرض کردم با یکCustomer Experience  خوب، یک تجربه خوب به مشتری ارایه خواهد شد.

 این مشترکین، مشترکین خاصی هستند که انتظار شان از داشتن این سیم کارت، دریافت یکسری سرویس های خاص بوده نه صرفاً استفاده از سرویس مکالمه یا اینترنت مرغوب، چرا که الان سه اپراتور بسیار موفق وخیلی توانمند در این زمینه فعالیت می کنند.

پس مشترکینی که من عرض کردم مشترکینی خواهند بود که خدمات خاص در حوزه بانکی، مالی، بیمه ای و در حوزه نوآورانه دریافت خواهند کرد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو