اپل به تازگی برچسبهای حریم خصوصی را به برنامههای اپ استور اضافه کرده که کاربران توسط آنها میتوانند از نحوه استفاده برنامههای iOS از اطلاعات شخصی خود مطلع شوند.
تیک نیوز- اپل در ماه ژوئن و طی کنفرانس WWDC 2020 از قصد خود برای افزودن این برچسبهای موسوم به «Nutrition Labels» خبر داد. این کمپانی همچنین ماه گذشته اعلام کرد توسعهدهندگان باید از تاریخ ۱۸ آذر ماه از این برچسبها استفاده کنند و در غیر اینصورت دیگر نمیتوانند برای اپهای خود بروزرسانی ارائه دهند.
حالا اپل همانطور که وعده داده بود، چنین ویژگی را به صورت رسمی برای محصولات iOS با سیستم iOS 14 راهاندازی کرده. طبق اعلام اپل، اپها روی تمام پلتفرمهای این کمپانی شامل iPadOS ،iOS، مک او اس، watchOS و tvOS باید دارای چنین برچسبهایی باشند. علاوه بر این، توسعهدهندگان با ارائه هر بروزرسانی باید این برچسبها را با اطلاعات دقیق آپدیت کنند. اپل خود از چنین برچسبهایی برای برنامههای خود استفاده خواهد کرد.
اپل برای تمام برنامههای خود که دارای صفحه در اپ استور هستند، چنین اقدامی را انجام میدهد. اگر برنامهای دارای صفحه اپ استور نباشد و کاربران نتوانند آن را حذف کنند که برای مثال میتوان به Messages اشاره کرد، اپل اطلاعات مربوط به حریم خصوصی آن را در وب قرار میدهد. تمام برنامههای اپل در اپ استور دارای برچسب حریم خصوصی در وب هم خواهند بود.
اپل در این برچسبها، نحوه جمعآوری اطلاعات را در سه دسته شامل دادههایی که کاربر را ردیابی میکنند، دادههای مرتبط با کاربر و اطلاعاتی که به کاربران مربوط نیستند، تقسیم کرده. ردیابی به معنای آن است که توسعهدهنده اطلاعات اپ مانند اطلاعات شخصی یا دادههای جمع آوری شده توسط دستگاه را در اختیار کمپانیها و سایتهای دیگر برای تبلیغات قرار میدهد.
اپل همچنین اعلام کرده این برچسب به معنای اشتراکگذاری دادههای کاربر یا دستگاه با کمپانیهایی است که آنها را میفروشند.
اطلاعات مرتبط با کاربران مربوط به دادههای مورد استفاده برای شناسایی آنها خواهد بود. اطلاعاتی که به کاربران مربوط نیستند هم مربوط به دادههایی مانند تاریخچه مرورگر میشود که به هیچ روش قابل شناسایی به شما مربوط نمیشوند.
منبع: دیجیاتو