شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت وامور پشتیبانی وزارت ارتباطات:

بانک‌ها بهترین مشتریان اپراتورهای وایمکس خواهند بود

هراتيان

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱:۰۰


قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اپراتورهای وایمکس بتواند شبکه اختصاصی مجازی (VPN) و امنیت مورد نیاز بانک‌ها را تامین کنند، بانک‌ها یکی از بهترین مشتریان اپراتورهای وایمکس خواهند بود.<BR> <BR>

وایمکس نیوز - محمود هراتیان نژادی در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه شبکه بانک‌ها به یک شبکه پرسرعت و پایدار اطلاعات نیاز دارند، گفت: این شبکه داده‌ای باید کمترین قطعی و پارازیت را داشته باشد تا اطلاعات و تراکنش‌های مالی به لحظه جابجا شود.

وی افزود: شبکه‌ای که سیستم بانکی نیاز دارد باید یک شبکه پایدار قابل اعتماد با پهنای باند قابل قبول و قابل دسترسی در نقاط مختلف کشور باشد.

هراتیان نژادی با بیان اینکه اگر یک اپراتور بتواند به هر طریقی از جمله فناوری وایمکس این شبکه را ایجاد کند بسیار ارزشمند و قابل قبول خواهد بود، ادامه داد: در زمان حاضر این نوع شبکه‌ها از طریق شرکت مخابرات تامین می‌شود، به این معنی که شرکت مخابرات به عنوان یک اپراتور این نیاز را تامین می کند؛ اما اگر اپراتورهای دیگری مثل اپراتورهای وایمکس یا اپراتورهای موبایل که سیستم‌هایی نظیر وایمکس را در اختیار دارند بتوانند شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) ایجاد کنند و داده‌های بانکی را با امنیت لازم منتقل کنند، امکان رشد و بهره‌برداری بسیار بالایی برای این دسته از اپراتورها فراهم خواهد شد.

وی گفت: وایمکس به تنهایی می‌تواند نیاز بانک‌ها را در این موارد برطرف کند به شرط آنکه اپراتورهای وایمکس با مکانیزم‌ها و سخت افزارها و نرم افزارهایی که پیاده‌سازی می‌کنند بتوانند ظرفیت‌های لازم و ویژگی‌های مناسب برای شبکه‌های بانکی ایجاد کنند.

وی که پیش از این عضو هیات مدیره شرکت پست بانک بود در مورد خدمات دهی شرکت مخابرات به شبکه بانکی کشور گفت: به صورت مشخص پست بانک در نزدیک به هشت هزار تا 9 هزار دفتر خدمات ارتباطی شهری و روستایی دارای شبکه است که امنیت این شبکه قابل قبول است اما پایداری و پهنای باند مورد نیاز در تمامی نقاط آن یکسان نیست و در برخی مناطق دور افتاده پهنای باند مورد نیاز تامین نشده است.

هراتیان نژادی تاکید کرد که باید در این شرایط رقابت وجود داشته باشد و اپراتورهای دیگر هم وارد سرویس دهی به شبکه بانکی شوند که این رقابت به نوبه خود کیفیت و امنیت را بالا می برد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو