پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ایجاد پهنای باند ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه توسط نوکیا و وودافون

اینترنت

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵:۱۸


نوکیا و وودافون در آزمایش جدید، پهنای باند فیبرنوری ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه را به ثبت رساندند.

تیک نیوز-  نوکیا و وودافون آزمایش فناوری جدید باند پهن را که با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در یک طول موج تکمیل می‌کند، به پایان رسانده‌اند. این آزمایش با استفاده از انواع شبکه‌هایی که در آخرین مایل بین یک ISP و کاربر دیده می‌شود، انجام شده. این بدان معنی است که در نهایت می‌توان آن را در مقیاس تجاری گسترش داد. بیشتر جهان هنوز با سرعت اینترنت در قلمرو مگابیت بر ثانیه در حال گذران امور خود هستند. کشورهایی مانند ژاپن و نیوزیلند امکان دسترسی به اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را دارند. این سرعت‌ها برای مدتی نیازهای افراد را تامین می‌کنند اما تقاضا دائما در حال افزایش است. بنابراین شرکت‌های مخابراتی به فکر توسعه شبکه خود هستند.

ویژگی‌های اینترنت پرسرعت نوکیا

زیرساخت‌هایی که از اپتیک‌های ۲۵ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند، به تولید نزدیک‌تر هستند و در آخرین دستاورد، نوکیا و وودافون نشان داده‌اند که این اپتیک‌های کلاس 25G می‌توانند برای ارائه ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه استفاده شوند. دستیابی به شبکه با استفاده از یک شبکه نوری غیرفعال (PON) صورت گرفته‌است، به نوعی است که اغلب سرویس‌دهی به قسمت آخر جابه‌جایی بین ISP و خانه یا محل کار است. این تیم موفق شد داده‌های اضافی را با استفاده از تکنیک‌های جدید پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) در یک طول موج، منفرد کند.

تکنیک دیگر انتقال سرعت انعطاف پذیر نامیده می‌شود که مودم‌ها را بر اساس داشتن ویژگی‌های مشابه از دست دادن یا پراکندگی دسته‎‌بندی می‌کند. این کار انتقال داده را کارآمدتر می‌کند و تاخیر و مصرف برق را کاهش می‌دهد. این تیم می‌گوید که این اولین باری است که از سرعت انعطاف پذیر در PON استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد که فضای زیادی برای بهبود فناوری مورد استفاده وجود دارد. اگر قرار باشد DSP مورد استفاده در این آزمایش به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد ، سرعت ۵۰ گیگابیت بر ثانیه و ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌تواند در نیمه دوم این دهه میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

منبع:yjc

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو