پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان

شناسایی نیاز شرکت‌های صنعتی در حوزه «هوش مصنوعی»

فراخوان

یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۵۵


فراخوان حاضر باهدف شناسایی نیازهای صنایع بزرگ در حیطه «انقلاب صنعتی چهارم» با تاکید بر «هوش مصنوعی» ازسوی مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه شده است.

تیک نیوز- در سال‌های اخیر، روند تزریق فناوری‌های جدید به صنایع مختلف، از غذایی و هوایی گرفته تا نفت، گاز و پتروشیمی، معدن و فولاد، و لوازم خانگی قوت گرفته است. برخی از این فناوری‌های جدید به بهبود یا توسعه محصولات جدید، و برخی نیز به ارتقای کارآیی یا اثربخشی فرایندهای داخلی صنایع کمک می‌کنند، و در نهایت، به تقویت توان نوآوری بنگاه‌های صنعتی و بهبود رقابت‌پذیری آن‌ها منجر می‌شوند.

امتزاج فناوری‌های جدید و در صدر آن‌ها، خانواده بزرگ فناوری اطلاعات با صنعت، به قدری چهره صنایع مختلف را دگرگون ساخت و هزینه و زمان نوآوری در آ‌ن‌ها را کاهش داد که برخی این پدیده را «انقلاب صنعتی چهارم» نامیدند. صنعت برآمده از این انقلاب که به «صنعت 4» موسوم است، با اتکا به فرصت‌های ناشی از فناوری اطلاعات، از فرایندهای کارآمدتر، انعطاف‌پذیرتر و سریعتری برای تولید کالاهای باکیفیت‌تر و در عین حال ارزان‌تر برخوردار است.

منابع مختلف، فناوری‌های مختلفی را به عنوان پیشران «انقلاب صنعتی چهارم» معرفی کرده‌اند که از ریزپردازنده‌ها یا حسگرهای هوشمند تا سیستم‌های صنعتی و تولیدی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سیستم‌های تجزیه و تحلیل کلان داده و داده‌کاوی، شبیه‌سازی، واقعیت افزوده یا مجازی و … را در بر می‌گیرد.

از این رو، مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تقویت بنیه نوآوری صنایع بزرگ کشور و رقابت‌پذیری آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی از طریق تسهیل ورود به صنعت نسل چهارم و جذب فناوری‌های جدید، فراخوان حاضر را منتشر کرده است که هدف آن، شناسایی نیازهای صنایع بزرگ در حیطه «انقلاب صنعتی چهارم» با تاکید بر «هوش مصنوعی» است.

شرکت در این فراخوان برای کلیه صنایع بزرگ کشور که ورود به انقلاب صنعتی چهارم و دیجیتالی‌شدن را هدف گرفته‌اند، آزاد و رایگان است. با توجه به شناخت مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال از توانمندی‌های کشور در حوزه هوش‌ مصنوعی، صنایع زیر در اولویت هستند:

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی – کشاورزی و شیلات – کنترل کیفیت – مرتب‌سازی – توانبخشی – سلامت – آموزش.

جوایز

مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برای تسهیل همکاری مابین شرک‌های صنعتی و فناوران کشور (اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق یا استارت‌آپ‌ها) تا سقف 150 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است که در صورت موفقیت طرح، قابلیت تبدیل به کمک بلاعوض را دارد. دریافت این تسهیلات، مستلزم معرفی نیاز یا نیازهای شرکت در قالب این فراخوان (فرم‌های مربوطه) و نهایتا عقد قرارداد همکاری با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق یا استارت‌آپ‌های توانمند کشور در این عرصه است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو