چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

درآمد شیائومی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۷ میلیارد دلار بوده است!

 شیائومی

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵:۰۸


شیائومی به تازگی نتایج مالی خود را در سال گذشته اعلام کرده است. اعدادی در این گزارش آورده شده است که نشان می دهد سال ۲۰۲۰ یک سال فوق العاده و رویایی برای این شرکت چینی بوده است. این گزارش نشان می دهد تعداد گوشی های فعال شیائومی در سراسر جهان به بیش از ۴۰۰ میلیون رسیده و سود خالص و درآمد شیائومی در سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد دلار بوده است.

تیک نیوز-غول فناوری چینی اوایل این هفته عملکرد مالی خود را در توییتر به اشتراک گذاشت. در تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط سازنده گوشی های هوشمند شیائومی، این شرکت موفق به فروش بیش از 10 میلیون گوشی پرچمدار و بالارده در سال 2020 شده است. علاوه بر این، تعداد گوشی های فعال شیائومی در سراسر جهان به بیش از ۴۰۰ میلیون رسیده و سود خالص و درآمد شیائومی در سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد دلار بوده است. (برای مقایسه، تعداد کل آیفون های فعال در جهان ۱ میلیارد است) قابل ذکر است، در حال حاضر حدود نیمی از کل درآمد این شرکت از بازارهای خارج از کشور چین بدست آمده است.

فروش ۱۰ میلیون گوشی پرچمدار و بالارده در این گزارش مربوط به گوشی هایی می شود که با قیمتی بیش از ۴۶۰ دلار در چین و یا ۳۵۰ دلار در بازارهای خارج از چین به فروش رسیده اند. بنابراین، این رقم فقط به سری گوشی های هوشمند پرچمدار شیائومی اشاره نمی کند.

جالب اینجاست که افزایش فروش گوشی های شیائومی در سال 2020 به این شرکت کمک کرد تا در لیست تولیدکنندگان برتر گوشی های هوشمند با صعودی خیره کننده مواجه شود و به رتبه سومین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود، در حالی که در همان زمان شاهد افت شدید فروش گوشی های هواوی به دلیل مشکلات بوجود آمده برای این شرکت بودیم.

همچنین شیائومی توانست در میان تولیدکنندگان چینی نیز رتبه اول را کسب کند و موفق شود فروش گوشی هایش را در سرزمین خودش، چین، تقریبا ۵۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد. درآمد شیائومی در سال ۲۰۲۰ در حدود 37.4 میلیارد دلار آمریکا بود که از این میزان، تقریباً 23.2 میلیارد دلار از طریق فروش تلفن های هوشمند و باقی مانده درآمد حاصل از سایر کالاهای الکترونیکی این شرکت بوده است.

منبع:ترنجی

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو