دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برداشت‌ها از مصوبه حذف محدودیت دانلود اشتباه است

اينترنت

یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳:۰۰


مسوول دبیرخانه گروه شرکت های ندا از برگزاری چندین جلسه میان شرکت های PAP و سازمان تنظیم مقررات برای رفع سوء تعبیر در مورد ممنوعیت فروش حجمی اینترنت پرسرعت خبرداد و گفـت: مصوبه 49 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که سال گذشته در این زمینه ابلاغ شد به طور کامل شفاف سازی شده است.

وایمکس نیوز - عبدالمحمد بیدختی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سوء تعبیر به وجود آمده از انتشار اخباری مبنی بر شفاف سازی نرخ ADSL و ممنوعیت فروش حجمی اینترنت پرسرعت که چندی پیش از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان شد، گفت: طی دو هفته گذشته گروه شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور چندین جلسه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه داشته اند و تمامی تلاش براین بود که مصوبه 49 کمیسیون تنظیم مقررات که شرایط و چگونگی فروش اینترنت پرسرعت را اعلام کرده شفاف سازی شود.
وی با بیان اینکه در این مصوبه ارایه سرویس اینترنت با ضریب اشتراک یک به ده ذکر شده است، ادامه داد: ممنوعیت فروش حجمی اینترنت با آنچه که از آن تعبیر شده است تفاوت‌هایی دارد و براساس مذاکرات صورت گرفته تمامی تلاش برای شفاف سازی این مصوبه بوده است.
بیدختی نژاد با بیان اینکه شرکت های PAP تاکنون طبق مصوبه 49 عمل می کردند و به همین دلیل شفاف سازی این مصوبه تفاوتی در ارایه سرویس های این شرکت ها به وجود نمی آورد، گفت: هم اکنون با توجه به ضریب اشتراک و میزان پهنای باند در نظر گرفته شده برای مشترکان حجم دانلود تعیین می شود و از این پس نیز این موضوع تغییری نخواهد داشت.
مسوول دبیرخانه گروه شرکت های PAP با بیان اینکه اگر به همه مشترکان دانلود آزاد و بدون محدودیت ارایه شود باید ظرفیت پهنای باند اینترنت و ظرفیت شبکه انتقال را چندین برابر فعلی کنیم، گفت: در این صورت عده ای تمامی حجم پهنای باند را اشغال کرده و مابقی مشترکان حتی دسترسی ابتدایی به شبکه را هم نخواهند داشت.
وی گفت: هیچ‌گونه تغییری در ارایه خدمات شرکت های اینترنت پرسرعت به وجود نیامده و این شرکت ها با همان شرایط گذشته سرویس های خود را عرضه می کنند.
وی افزود: با تعامل به وجود آمده با رگولاتوری، به زودی برای شفاف سازی موضوع در رسانه ها نیز اقدام خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو