دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکایتی از کم فروشی اینترنت به رگولاتوری گزارش نشده است

اصغريان

دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹:۰۰


مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایتی از کاربران اینترنت درباره کم فروشی شرکت های اینترنتی به رگولاتوری گزارش نشده است.

وایمکس نیوز - علیرضا اصغریان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مکانیزم دریافت و درخواست شکایت مردم و کاربران اینترنتی از اپراتورهای فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مصادیق عمده یا عمومی و گسترده ای تحت عنوان کم فروشی شرکت های اینترنتی تاکنون به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش نشده است و طی رسیدگی های صورت گرفته تاکنون با این فرمت شکایت مواجه نشده ایم.
وی با بیان اینکه در اغلب موارد به دلیل آنکه کاربران با اصطلاحات بخش فناوری اطلاعات آشنا نیستند شکایاتی صورت می گیرد که رویکرد صحیحی ندارد، اضافه کرد: برای مثال بسیاری از کاربران تفاوت بیت و بایت را نمی دانند و در این زمینه دچار اشتباهاتی می شوند و اپراتور ارایه کننده را مقصر می دانند؛ اما با بررسی های رگولاتوری مشخص می شود که مشکل به نداشتن اطلاعات کافی کاربر برمی گردد.
اصغریان با تاکید براینکه کاربران سرویس های فناوری اطلاعات ابتدا شکایت خود از سرویس مورد نظر را به اپراتورهای مربوطه ارایه کنند و درصورت پاسخگویی نامناسب مراتب را با رگولاتوری در میان بگذارند، گفت: در فضای اینترنت بسیاری از کارها به صورت مجازی انجام می‌شود و در این راستا کاربران نیز باید یاد بگیرند که از سیستم های مجازی استفاده کنند.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه اپراتورهای IT موظف هستند لیست مصرف مشتری و اطلاعات درخواستی را به کاربر ارایه دهند، افزود: در این راستا چنانچه اپراتور به مطالبات مشترک توجهی نکرد کاربر می تواند شکایت خود را به رگولاتوری ارایه دهد.
وی پیش از این نیز گفته بود که 90 درصد اعتراضات مشتریان از سرویس های فناوری اطلاعات زمانی که به اپراتور مراجعه می کنند حل می شود و تنها 10 درصد این شکایات نیاز به پیگیری رگولاتوری دارد.
به گفته اصغریان فراوانی و تجمع شکایت از سرویس خاصی وجود ندارد و تنها در برخی موارد این شکایات به اطلاع رسانی نامناسب کاربران از سرویس های ارایه شده، زمان راه‌اندازی سرویس، نبود قیمت مناسب و مسترد کردن مبالغ پرداخت شده مربوط می شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو