یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رشد 298 درصدي انتقال اينترنتي وجه بين بانکي

تزئيني

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹:۰۰


شرکت خدمات انفور ماتيک در گزارش عملکرد شش ماهه اول سامانه سبا از رشد 298 درصدي انتقال وجه بين بانکي در مقايسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد.

وايمکس نيوز - با توجه به ويژگي‌هاي پرداخت از طريق اينترنت (سبا) از جمله حذف هرگونه محدوديت زماني و مکاني، آني بودن انتقال وجه بين بانکي و ضريب بالاي امنيتي بانکداري اينترنتي به جهت استفاده از گذرواژه‌هاي (‌رمز) يکبار مصرف رفته رفته اعتماد عمومي نسبت به استفاده از آن افزايش يافته و انتظار مي‌رود در سال‌هاي آتي با بهبود زيرساخت‌هاي مخابراتي و امکان دسترسي عمومي به اينترنت با سرعت مطلوب، اين وسيله از ساير ابزارهاي پرداخت الکترونيکي پيشي بگيرد.
اين خبر مي افزايد: در شش ماهه اول سال 89 در بانک‌هاي طرف قرار داد شرکت خدمات انفور ماتيک نزديک به 730 هزار قبض از طريق اينترنت پرداخت شده است اين در حالي است که افزايش سرعت اينترنت و عدم قطعي ارتباط نقش بسزايي در گرايش مردم به استفاده از اين خدمت دارد.
همچنين تعداد تراکنش‌هاي انتقال وجه به حساب ديگران و حساب شخصي در بانک‌هاي ياد شده نيز در مقايسه با زمان مشابه سال قبل 56 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
بديهي است گسترش بانکداري اينترنتي به جهت ضرورت فراهم آمدن مجموعه‌اي از عوامل از جمله افزايش سواد ديجيتالي و ارتقاء توان نرم افزاري و سخت افزاري نيازمند هماهنگي همه جانبه و خواست ملي است در اين ميان آشنايي و توجه به تاثيرات استفاده از چنين خدماتي در بهبود و تسهيل شرايط زندگي نقش فراواني در عموميت يافتن اين خدمات بر عهده دارد.
لازم به ذکر است با توجه به اينکه در سال‌هاي اخير تاکيد ويژه‌اي بر الکترونيکي نمودن خدمات صورت گرفته، به جرات مي‌توان گفت توسعه بانکداري الکترونيکي در مقايسه با ساير بخش ها از رشد قابل ملاحظه‌اي برخوردار بوده و در صورت رفع برخي موانع قانوني و عملياتي شدن امضا الکترونيکي اين روند سرعت بيشتري به خود مي گيرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو