یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سرمایه‎گذاری جی‎اس‎ام همچنان از نسل سوم و LTE جلوتر است

تیک نیوز

یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳:۰۰


با وجود اینکه LTE و نسل چهارم همچنان سرخط اخبار هستند، جی‎اس‎ام با ارتقای ظرفیت انبوه در چین و هند، واقعیت چشمگیر سه ماهه دوم 2011 بوده است.

  وایمکس نیوز - علاوه بر این، نوسازی شبکه نسل دوم و سوم با استانداردهای چندگانه ایستگاه‎های ارسال و دریافت پایه همچنان قدرتمند باقی مانده و طی نیمه دوم 2011 موضوع اصلی باقی خواهد ماند.
وایمکس قدرت سابق خود را حفظ کرده و همچنان رشد خواهد داشت. با آن که LTE از وایمکس پیشی گرفته، سرمایه‎گذاری‎های انجام شده در 802.16m نشا‌نگر این قوت این فناوری نسل چهارم است.
یافته‌های برجسته گزارش گروه تحقیقاتی اینفونتیکس عبارت است از:
· بازار کلی زیرساخت نسل دوم، سوم و چهارم همچنان با قدرت بر اساس فناوری‎های جی‎اس‎ام، W-CDMA، وایمکس و LTE به پیشروی ادامه می‎دهد. سرمایه‎گذاری در تجهیزات 25.2 درصد رشد سالانه (از سه ماهه دوم سال 2010 تا سه ماهه دوم سال 2011) و 4.5 درصد رشد در طی سه ماهه دوم سال 2011 داشته است.
· پیش‎بینی می‎شود در مجموع 250 میلیارد دلار در زیرساخت سیار طی پنج سال 2011 تا 2015 ‎هزینه شود.
· در بخش نسل چهارم، برای اولین بار در سه ماهه دوم سال 2011، هزینه تجهیزات LTE از وایمکس پیشی گرفت، که بازار جهانی LTE حدود 0.6 میلیارد دلار و وایمکس حدود 0.5 میلیارد دلار بوده است.
· پیش‎بینی می‎شود مجموع هزینه کرد در LTE و وایمکس بین سال‎های 2010 تا 2015 میلادی 46 درصد رشد سالیانه ترکیبی (CAGR) داشته باشد.
· در سه ماهه دوم 2011، آلکاتل_لوسنت و اریکسون در بخش تجهیزات LTE رقابتی تنگاتنگ داشتند و درآمد جهانی آلکاتل_لوسنت اندکی بیشتر از اریکسون است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو