یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

محرومیت نیمی از اروپایی‌ها از دسترسی به اینترنت

تزئيني

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰:۰۰


بر اساس یک بررسی جدید، تقریبا نیمی از خانه‌های اروپایی با وجود تغییر گرایش به سمت کار سیار و خانگی، اتصال اینترنتی ندارند. <BR>

وایمکس نیوز -  طبق بررسی کمیسیون اروپا، در حدود 43 درصد از اروپایی‌ها به اینترنت متصل نیستند، اما اشتراک برای پهنای باند با هزینه ثابت و خدمات تلویزیون از سال 2007 تاکنون 9 درصد افزایش داشته و 38 درصد از پاسخ‌دهندگان برای دو یا چند خدمت، پول پرداخت می‌کنند.

هزینه، امنیت و کیفیت پهنای باند در صدر فهرست نگرانی‌های مصرف‌کنندگان اروپایی باقی مانده و تقریبا از هر پنج خانواده یکی، هزینه را دلیل نداشتن اتصال اینترنتی در خانه عنوان کرده است.

یک سوم از پاسخ‌دهندگان به بررسی Eurobarometer 2010، سرعت پهنای باند را مساله کلی عنوان کرده‌اند. حدود 36 درصد با قطعی اتصال مواجه شده و به نظر 24 درصد نیز کارآمدی با شرایط قرارداد مطابق نبوده است.

کمیسیون اروپا مدعی است ،افزایش رقابت برای پایین آوردن قیمت‌ها، افراد بیش‌تری را تشویق می‌کند تا اتصال اینترنتی داشته باشند و  این موضوع یک هدف مهم در "برنامه دیجیتالی" اتحادیه اروپا است.

"برنامه دیجیتالی" هم‌چنین با تضمین اتصال اینترنت با سرعت 30 مگابیت بر ثانیه تا سال 2020 مساله سرعت دسترسی را نیز مدنظر دارد. هم‌چنین انتظار می‌رود دست کم 50 درصد از خانه‌های اروپایی دارای پهنای باند تا آن تاریخ اینترنت با سرعت صد مگابیت بر ثانیه داشته باشند.

به گفته حدود 21 درصد، دسترسی به برخی از محتوای آنلاین از سوی خدمات‌دهنده اینترنتی آنان مسدود شده است. این مساله از سوی یک پنجم کاربران اینترنت موبایل نیز عنوان شده است اما حدود یک سوم آنان این مشکل را به محدود بودن ظرفیت تلفن یا اشتراک تلفن شان نسبت داده‌اند.

کمیسیون اروپا در حال تحقیق این مساله است تا مشخص شود آیا اقدامات بیش‌تری در این زمینه مورد نیاز است یا خیر؛ همچنین بر اساس این بررسی، 98 درصد از خانه‌های اروپایی به یک تلفن و 87 درصد به یک تلفن همراه دسترسی دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو