شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از "خودرو هوشمند الکتریکی اکسیژن با پلتفرم ملی " در شیراز انجام شد

خودرو برقی

جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱:۰۸


آیین رونمایی از "خودروی برقی" و افتتاح "مرکز تحقیق و توسعه خودروهای برقی" در محل کارخانجات مخابراتی ایران بعنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی کشور، همزمان با اعیاد شعبانیه در شیراز برگزار شد.

تیک نیوز- به گزارش روابط عمومی کارخانجات مخابراتی ایران، تولید خودرو برقی هوشمند اکسیژن با مشارکت شرکت ITMC و شرکت خودرو سازان جنوب (KSJ) ، در قالب تأسیس شرکت آی تک موتور شیراز (ITMS) در محل کارخانجات مخابراتی ایران و همچنین مرکز تحقیق و توسعه خودروهای برقی با مشارکت ITMC، شرکت خودرو سازان جنوب و دانشگاه صنعتی شیراز در محل سایت این کارخانه در شیراز افتتاح گردید.

در مراسم افتتاح این طرح ملی دکتر ایمانیه استاندار فارس، دکتر ادیب عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور، دکتر عزیزی، دکتر قادری، دکتر پاک فطرت نمایندگان مردم محترم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجت مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، دکتر علویان مهر رئیس دانشگاه صنعتی شیراز و جمعی از مدیران استان حضور داشتند.

دکتر نصیری مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران در آیین رونمایی از خودرو برقی اکسیژن گفت : ITMC به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان تولیدی کشور و شرکت خودروسازان جنوب با بیش از 25 سال سابقه درخشان در صنعت خودرو ، در راستای اهداف دولت محترم و اجرای دستورالعمل تولید خودروهای جدید الکترونیکی و پیشرفته و گسترش آن در کشور توانستند برای نخستین بار، خودروهای هوشمند الکتریکی با پلتفرم ملی را با صرف 20 هزارساعت کار، طراحی و تولید نمایند.

دکتر نصیری افزود : قدرت موتور این خودرو 15 کیلو وات و باطری آن لیتیوم آیون می باشد که  شارژ کامل این باطری با شارژ آرام خانگی در سه ساعت و نیم و با فست شارژر ها فقط در نیم ساعت انجام می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل کارخانجات مخابراتی گفت : این خودرو با هربار شارژ، 220 کیلومتر پیمایش دارد که در ورژن های آتی، امکان پیمایش آن تا 300 کیلومتر پیش بینی شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو