چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از کتاب مانائی در آیین پنجاه و پنجمین سال تاسیس ITMC

دکتر نصیری

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳:۱۱


در آیین پنجاه و پنجمین سال تاسیس شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از کتاب " مانائی " با محتوای تاریخچه ، توانمندی ها ، راز ماندگاری ، چشم انداز و برنامه های آتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رونمایی شد.

تیک نیوز- به گزارش روابط عمومی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران،  دکتر روح الله نصیری مدیرعامل این شرکت در مراسم پنجاه و پنجمین سال تاسیس ITMC ، ضمن تبریک دهه مبارک فجر به حاضرین گفت : در دو دهۀ اخیر با توجه به روند تغییر بازارهای مخابراتی کشور، استراتژی شرکت به سمت خروج از بازارهای تک محصولی و استفاده از تمام ظرفیت های کارخانجات مد نظر بوده است.

وی گفت: در این راستا کارخانجات مخابراتی نسبت به توسعۀ روابط تجاری با شرکت ها و برندهای معتبر جهانی در حوزه IT از جمله شرکت های اروپایی و چینی نظیر SIEMENS، Alcatel، NEC، ZTE، Huawei، FiberHome  اقدام نموده است.

نصیری افزود : در این فرآیـند همکاری در سنوات اخیر قـراردادهای مـخابراتی بـاهدف انتقال دانش فنی و ایجاد اشتغال در کارخانجات اجرائی گردیده تا جائی که بخش اعظمی از مراکز سوئیچ ثابت و همراه منصوبه در شبکه مخابراتی کشور، تولید این مجموعه صنعتی ملی بوده و درحال حاضر نیـز پشتیبانی از بستر مذکور را پس از سالها در اختیار دارد که این موضوع نشان از اخذ یک سیاست راهبردی و مدبرانه در سطح مدیریت کلان کشور بوده است.

مدیر عامل ITMC گفت: این شرکت با تکیه بر دانش فنی و نیروی انسانی متخـصص و کارآمد و با ورود به حوزه های نوین مخابراتی و غیرمخابراتی، در زمینه ی توليد انواع محصولات جنرال مبتنی بر سیـستم های الکترونیک و مکانیک، راک های رکتی فایر، منابع تغذیه و ترانسمیشن، ساخت کولر و رکتی فایرهای مخابراتی، سامانه ی ایستگاه هواشناسی، سامانۀ برنامه ریزی آبیاری هوشمند و اجرای قراردادهـای نـگهداری و پشتیبانی مـراکز مخابراتی و شـبکه ی زیر ساخت فعالیت دارد.

دکتر نصیری ادامه داد: طی یکسال گذشته ، تیم مدیریتی شرکت با برنامه ریزی مدون و اخذ استراتژی های جدید و با هدف توسعه سبد محصولات شرکت و ورود به بازارهای نوین، موفقیت های چشمگیری به دست آورده و تاکنون بالغ بر 900 میلیارد تومان قرارداد در حوزه های مختلف منعقد کرده است.

نصیری گفت: کسب درآمد و اخذ بازار حداکثری محصولات نوین شرکت، شامل سامانه هوشمند هواشناسی، سامانه کنترلر کنتور و بارسرمایشی ، سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند، اخذ سهم حداکثری از اقتصاد دیجیتال و همچنین اجرای شبکۀ ملی اطلاعات خصوصاً در قالب طراحی ، تولید و تأمین تجهیزات پسیو و اکتیو FTTX در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی خط تولید خودروی برقی و موتور برقی و اجرای قرارداد سامانه های CCaaS  و سایر پروژه های در دست اقدام کارخانجات مخابراتی ایران می باشد.

دکتر صادق خانی علی اکبری مشاور عالی مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران و یکی از نویسندگان کتاب مانایی نیز در این مراسم با تبریک آغاز دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و تقدیم تمام زیبایی های پرچم های به اهتزاز درآمده به شهدای کارخانجات مخابراتی ایران خصوصا شهید انقلاب ابوذر فیروزی گفت: ممکن است برخی با تصوری غلط تاسیس این شرکت در زمان قبل از انقلاب را شاهکار دوره پهلوی بنامند. اما واقعیت این است که در سال 1345 که این شرکت تاسیس شد سرانه برخورداری از تلفن در ایران با فاصله 27 درصدی با متوسط سرانه جهانی کمتر از نیم درصد بود و در ابتدای انقلاب این آمار فقط به 2 درصد رسید و تمام رشد و پیشرفت صنعت تلفن و کارخانجات مخابراتی ایران مرهون تلاش های دولت های پس از انقلاب خصوصا شخص شهید قندی وزیر وقت پست، تلگراف و تلفن بود.

دکتر محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد بین المللی تراکنش در این مراسم با تجلیل از مدیران و پرسنل قبلی و فعلی کارخانجات مخابراتی ایران گفت: قدمت و در عین‌حال پویایی برندهایی همچون ITMC یکی از الزامات توسعه یافتگی این سرزمین است و از اینکه امروزه مجموعه شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در عرصه هایی همچون هوشمندسازی، محصولات و سولوشن های نوآورانه بانکی ورود کرده است، نشانگر تدوین استراتژی ها و برنامه های این شرکت همسو با فرایند شتابان فناوری در هزاره سوم است.

دکتر بیات همچنین گفت: امروزه شاهد پدیده های نوینی همچون تلکوبانک‌ها هستیم که بیانگر نزدیکی و مشارکت صنعت بانکداری و صنعت تلکام است و شرکتی همچون ITMC می تواند محصولات و سولوشن های های خود را هدفمند در این راستا سوق و ارتقا دهد.

مدیرعامل مرکز فابا ضمن ستایش از انگیزه جهادی و مدیریت علمی تیم مدیریتی کنونی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران افزود: امروز با توافق نامه همکاری فی‌مابین مرکز فابا و ITMC می توانیم زمینه را برای توسعه محصولات دانش بنیان بیش از پیش فراهم سازیم و آینده بهتری را برای ایران اسلامی در عرصه فناوری‌های نوین رقم بزنیم.

همچنین تفاهم نامه هایی فی مابین شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت های فناوری اطلاعات ناواکو، مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران، اتحادیه فناوران رایانه تهران و مرکز تسهیل گری فناوری های مالی ایران فابا با موضوعات ایجاد پلتفرم های هوشمند ، تولید تجهیزات ، تولید تجهیزات پایانه فروش ، تولید سوئیچ های لایه های مختلف مورد استفاده در شرکت های مخابراتی و شبکه بانکی کشور، رونق بخشی به فناوری های نوین مالی، توسعۀ شهرهای هوشمند و اجرای پروژه های مبتنی بر IOT به امضاء طرفین رسید.

در این مراسم جمعی از مدیران و مقامات استانی ، مدیران عامل شرکت های همکار، ، پرسنل شرکت کارخاجات مخابراتی ایران، اعضای هیات مدیره شرکت حضور داشتند و برگزاری مراسم و رونمایی از کتاب  "مانایی " که برگرفته از تاریخچه ، توانمندی ها ، راز ماندگاری ، چشم انداز و برنامه های آتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران می باشد در محل سالن نمایشگاهی این مجموعه صورت پذیرفت.

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو