دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تازه‌ترین گزارش گروه پژوهشی ماراودیس

تداوم راه‌اندازی شبکه‌های وایمکس علی‌رغم مشکلات مربوط به نقشه‌ی راه دراز مد

تیک نیوز

یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶:۰۰


در سه ماهه‌ی دوم سال 2010 در کل 1.8 میلیون نفر به شمار مشترکین وایمکس جهان افزوده شد

طبق تازه‌ترین گزارش گروه پژوهشی ماراودیس در سه ماهه‌ی دوم سال 2010 در کل 1.8 میلیون نفر به شمار مشترکین وایمکس جهان افزوده شد و در سه ماهه‌ی سوم نیز میزان این افزایش 2 میلیون نفر خواهد بود. با بیش از 600 شبکه‌ی وایمکس راه‌اندازی شده در جهان و صدور گواهی تایید برای بیش از 200 افزاره و 60 ایستگاه پایه شمار مشترکین وایمکس جهان در پایان سه ماهه‌ی دوم سال 2010 به بیش از 9 میلیون نفر رسید.

طبق پیش‌بینی ماراودیس شمار مشترکین وایمکس جهان در پایان سال جاری میلادی به 13 میلیون نفر می‌رسد. در سه ماهه‌ی دوم سال 2010 سهم وایمکس سیار از مشترکین وایمکس 57 درصد و سهم وایمکس ثابت 25 درصد بوده است.

همچنین طبق پیش بینی ماراودیس تا پایان سال جاری میلادی 14 شبکه‌ی LTE در جهان به بهره‌برداری می‌رسد و شمار بهره‌برداران پای‌بند به LTE در پایان سه ماهه‌ی سوم سال 2010 به 127 بهره‌بردار افزایش یافته است.با توجه به آن که پیش از پایان یافتن سال 2010 چند مزایده‌ی طیف نسل چهارم (به خصوص در اروپا) انجام می‌شود پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداران بیش‌تری نیز طرح‌های خود برای LTE را تدوین کنند.

علی‌رغم هیاهوی بسیاری که در مورد TD-LTE به پا شده است پرسش‌های مهم بسیاری همچنان بی‌پاسخ مانده است.برای مثال در کوتاه مدت زیست‌سامانه‌ی چندانی برای این فناوری شکل نخواهد گرفت و اگر بهره‌برداری  بخواهد در حال حاضر وایمکسی به راه اندازد که در آینده قابلیت گذار به TD-LTE را داشته باشد با چالش مدیریت میلیون‌ها کاربر افزاره‌های وایمکس مواجه است که طی 2تا3 سال آینده به جرگه‌ی کاربران وایمکس می‌پیوندند.

ترافیک داده‌های سیار همچنان چالش بزرگی فراروی بهره‌برداران ارتباطات سیار است که در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی رشد چشم‌گیر 68 درصدی را پشت سر گذاشته است.قسمت اعظم این ترافیک از کاربردهای چندرسانه‌ای و ارتباطات ویدیویی سرچشمه می‌گیرد.

برخی از نکات مهم بررسی ماراودیس به قرار زیر است:

·        میانگین درآمد به ازای هر کاربر(آرپو) برای وایمکس خانگی و شرکتی در سراسر جهان در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به ترتیب 39.97 و 112.52 دلار بوده است.

·        کل در آمد وایمکس در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی 1.92 میلیارد دلار بود.این رقم در نیمه‌نخست سال 2009 برابر با 1.34 میلیارد دلار بود.

·        شمار کل ایستگاه‌های پایه‌ نصب شده تا سه ماهه‌ی دوم سال 2010 به 333323 ایستگاه رسید که 10 درصد آن طی همین سه ماهه‌ی نصب شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو