سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

متما 8 سامانه خدماتی راه اندازی می کند

تزييني

سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹:۰۰


سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از طراحی و تولید 8 سامانه خدمات رسانی جدید در حوزه فناوری اطلاعات خبرداد.

وایمکس نیوز - محمدرضا توکلی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: مرکز متما با استفاده از توان داخل کشور، در حال طراحی و تولید 8 سامانه خدمات رسانی جدید در حوزه فناوری اطلاعات است.
وی با اشاره به اجرای موفق طرح پرتال ملی ضریب نفوذ اینترنت که به صورت کاملا داخلی و با همکاری توان فنی مهندسی دانشگاهی انجام شد، اضافه کرد: در مرحله بعدی از پروژه های مرکز متما، این 8 سامانه در حال طراحی و تولید است که پیش بینی می شود در سال 91 به بهره برداری برسد.
توکلی با تاکید بر اینکه این سامانه های خدماتی به صورت کاملا داخلی و با هدف حمایت از توان فنی و مهندسی داخل کشور در حال طراحی است در مورد سامانه های موردنظر گفت: سامانه تحلیل اطلاعات ترافیک شبکه، سامانه نمونه گیری و جمع آوری اطلاعات آماری به صورت تلفنی، پرتال مدیریت دانش تخصصی مدیریت منابع اینترنت کشور، سامانه جویشگر وب، سامانه آدرس های IP، سامانه مدیریت اطلاعات آماری، پرتال اصلی مرکز متما و مدیریت منابع اینترنتی، 8 سامانه خدماتی کاملا تخصصی هستند که تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.
به گزارش وایمکس نیوز، هم اکنون سامانه رتبه بندی شرکت های مرتبط با فناوری اطلاعات، سامانه متخصصان فناوری اطلاعات، پرتال ملی ضریب نفوذ اینترنت و سامانه گذر به IPv6 در مرکز متما راه اندازی شده و قابل استفاده است.


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو