دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات مدیره زیرساخت:

با واقعی شدن نرخ مکالمات از قاچاق جلوگیری می‌شود

 پورنگ نيا

شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴:۰۰


به گفته عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با کاهش نرخ مکالمات دو صفر قیمت مکالمات بین الملل را عادلانه و واقعی کرده‌ایم.

وایمکس نیوز – احمد پورنگ نیا در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: در گذشته با توجه به شرایط آن دوره نرخ ثابتی برای هر گونه تماس با خارج کشور مصوب شده بود.
وی افزود: پیش از این برای تماس با هر کشوری اعم از آمریکا، اروپا و یا کشورهای همسایه دقیقه ای 157 تومان محاسبه می شد.
وی با بیان اینکه در همان زمان هم نرخ مکالمه با کشورهای مختلف متفاوت بود اما مخابرات از تماس گیرندگان نرخ یکسانی را دریافت می کرد.
پورنگ نیا گفت: این تصمیم مربوط به گذشته و با توجه به شرایط آن زمان گرفته شده است و قطعا در آن زمان تصمیم درستی بوده است.
وی افزود: اما تصمیم فعلی بر این است که از هر تماس گیرنده نرخ واقعی تماس دریافت شود.
به گفته پورنگ نیا بر خلاف تصور بسیاری تماس با کشوری مانند آمریکا بسیار ارزان‌تر از کشوری مانند افغانستان است.
عضو هیات مدیره زیرساخت گفت: شیوه عادلانه تر این است که از هر فرد تماس گیرنده به اندازه نرخ واقعی پول دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه بیشترین تغییرات مربوط به واقعی شدن نرخ هاست، گفت: آنچه شرکت‌های فعال در زمینه خدمات تلفن اینترنتی به آن گلایه دارند همین موضوع واقعی شدن نرخ‌هاست.
وی افزود: پیرو مثالی که عنوان شد در گذشته از پولی که از تماس گیرنده با آمریکا دریافت می‌شد بر پول تماس گیرنده با افغانستان گذاشته می‌شد.
وی به پیشرفت های فناوری در دنیا به عنوان عامل دیگری برای کاهش نرخ مکالمات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر می توان از تجهیزات با ظرفیت بیشتر و قیمت ارزان‌تر استفاده کرد، بنابراین متناسب با آن باید نرخ‌ها را کاهش داد.
وی روندجدیدی را که در دنیا برای نرخ گذاری مکالمات در نظر گرفته می شود را معرفی کرد و گفت: اتفاق دیگری نیز در دنیا افتاده است و آن هم تفکیک نرخ مکالمات ثابت و همراه است که این موضوع را نیز در نرخ های جدید مکالمات درنظر گرفته ایم.
پورنگ نیا گفت: شرکت های voip فقط مجازند 70 درصد از نرخ مصوب را از مشتریانشان دریافت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که تغییر تعرفه های مکالمات بین الملل چه تاثیری بر کاهش قاچاق مکالمات خواهد داشت، گفت: این تصمیم جدید رگولاتوری صد در صد بر کاهش قاچاق مکالمات موثر خواهد بود؛ براین اساس که فرد تماس گیرنده چون مطابق نرخ های جدید تفاوت چندانی بین نرخ قاچاق و نرخ قانونی نمی بیند ترجیح خواهد داد از مکالمه ای قانونی و با کیفیت بهتر استفاده کند.
وی در پاسخ به این سوال هم که آیا با اجرای مصوبه رگولاتوری درآمد زیرساخت افزایش خواهد داشت یا خیر، گفت: تنظیم و تایید مصوبه تعدیل نرخ مکالمات بر عهده کمیسیون تنظیم مقررات بوده است و زیرساخت دخالتی در این موضوع نداشته است.
وی افزود: از طرفی به طور کلی زیرساخت به دنبال کسب درآمد بیشتر یا سود نبوده است، بلکه تنها هدفش تعیین نرخ بر اساس مکالمه با کشور مشخص است.
در حال حاضر در تعیین نرخ های مخابراتی کشمکشی بین شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات وجود دارد و در مورد اخیر تعیین نرخ مکالمات بین الملل نیز که از طرف رگولاتوری تعیین شد، شورای رقابت واکنشی منفی به موضوع نشان داد و اعلام کرد که تعیین این نرخ هم بر عهده رگولاتوری نبوده است؛ عضو هیات مدیره زیرساخت در این مورد گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را ملزم به اجرای مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می داند و در مورد مصوبه اخیر هم این قانون از اول آذرماه این ماه اعمال می شود.
وی برای روشن شدن اذهان عمومی و نیز برای آگاهی اصحاب رسانه نرخ های جدید مصوب رگولاتوری را در 7 سطح از ارزان‌ترین به گران‌ترین اعلام کرد و گفت: در سطح اول با نرخ مصوب 384 ریال شبکه تلفن ثابت کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، چین، دانمارک، روسیه، سنگاپور، فرانسه، کانادا، مالزی، نروژ، هلند، هندوستان و عراق و نیز شبکه تلفن همراه کشورهای آمریکا، چین، سنگاپور، کانادا و هندوستان قراردارند.
وی افزود: در سطح دوم نیز با نرخ 1575 ریال شبکه تلفن ثابت کشورهای اتریش، ارمنستان، اسپانیا، اوکراین، بحرین، پاکستان، ترکیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، سوریه، عربستان سعودی، قبرس، قطر و یونان و نیز شبکه تلفن همراه کشورهای آلمان، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، پاکستان، روسیه، فرانسه، قبرس، قطر، مالزی و عراق قرار دارند.
به گفته پورنگ نیا در سطح سوم با نرخ مصوب 2304 ریال نیز شبکه تلفن ثابت کشورهای آذربایجان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی، بلاروس، تایلند، تایوان، ترکمنستان، عمان، فیلیپین، قزاقستان، کره جنوبی، کویت لبنان و هنگ کنگ و نیز تلفن همراه کشورهای افغانستان امارات متحده عربی، بلژیک، بلاروس، تایلند، تایوان، ترکمنستان، دانمارک، سوریه، عربستان سعودی، عمان، فیلیپین، کره جنوبی، کویت، نروژ، هلند و هنگ کنگ قرار دارند.
وی گفت: سطح چهارم نیز با نرخ مصوب 2784 ریال شامل شبکه تلفن همراه کشورهای اتریش ارمنستان اوکراین اندونزی ترکیه ژاپن سوئد قزاقستان لبنان و یونان است.
وی افزود: سطح پنجم با نرخ مصوب 3456 ریال شامل شبکه تلفن همراه کشورهای آذربایجان و سوئیس است.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سطح ششم نیز با نرخ مصوب 4796 ریال شامل شبکه تلفن ثابت و همراه کشورهای ویتنام کوبا گویان فرانسه ریونیون آنتیل فرانسه والیس و فوتانا است.
وی افزود: گرانترین نرخ نیز متعلق به ماهواره ثریا و دقیقه ای 10176 ریال است.
وی در مورد سایر کشورهایی که اسامی آنها در در سطوح بالا نیامده است نیز گفت: نرخ مکالمات ثابت و همراه سایر کشورها نیز همان سطح دوم یعنی دقیقه ای 1575 و بدون تغییر خواهد بود.
پورنگ نیا در مورد اینکه آیا با وضعیت جدید نرخ گذاری ممکن است شرکت های voip را دچار ورشکستگی شوند، گفت: به نظر نمی آید که این اتفاق بیفتد، پیش بینی می شود با اعمال مصوبه جدید رگولاتوری از تعداد مشتریان آنها کاسته شود.
وی در مورد مقایسه کیفیت مکالمات از طرق زیرساخت و شرکت های voip گفت: مسلما مکالمه ای که از طریق شبکه کابلی منتقل می شود کیفیت بهتری در مقایسه با انتقال مکالمه از طریق اینترنت دارد.
وی افزود: انتقال مکالمه از طریق زیرساخت با اشکالاتی چون قطعی، تاخیر در ارسال صدا و بازگشت صدا مواجه نیست، اما نرخ مکالمات voip هفتاد درصد قیمت مکالمات زیرساخت است.

 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو