شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات ایران:

ارایه مجوز وایمکس بدون موبیلیتی اشتباه بود

تزئيني

جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰:۰۰


به گفته رییس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، وایمکس بدون موبیلیتی معنایی ندارد و از همان ابتدا ارایه پروانه تنها به منظورسرویس دهی وایمکس به صورت ثابت حرکتی اشتباه بود.

وایمکس نیوز- مسعود مقدس درگفت وگو با خبرنگارما با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو اپراتور مبین نت و ایرانسل در کشور توانسته‌اند، سرویس وایمکس را ارایه کنند، گفت: بر اساس پروانه شرکت‌های PAP ، هیچ محدودیتی برای ارایه سرویس وایمکس وجود ندارد.
مقدس با بیان اینکه ارایه پروانه وایمکس منجر به اعتراض شرکت های PAP شد و رگولاتوری هم توجهی به این موضوع نکرد، گفت: تنها به PAP ها اجازه داده شد که مطابق با پروانه اپراتور وایمکسی‌ها، سرویس دهی داشته باشند.
به گفته وی بر اساس پروانه وایمکس درهراستانی حداکثر دو اپراتورمی‌توانند این سرویس را ارایه کنند، اما در تهران شرکت های ارایه دهنده وایمکس، از دو شرکت بیشتر شده و علاوه بر مبین نت وایرانسل برخی از شرکت های PAP این سرویس را ارایه می کنند.
وی با اشاره به ایجاد محدودیت قابلیت موبلیتی در پروانه اپراتورهای وایمکس، افزود: با محدود کردن این قابلیت تنها بحث فروش اینترنت در این میان مطرح می شود.
رییس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه دا تک دردولت هشتم اقدام به واگذاری وایمکس سیار کرده بود، بیان کرد: در آن زمان داتک جواب مناسبی از سوی مشتریانی که می خواستند از موبلیتی این سرویس استفاده کنند، دریافت نکرد.
وی گفت: تجربه آن زمان نشان داده اگر کسی بخواهد مجوز سراسر کشور را خریداری کند، قیمت این مجوز بیشتر از 20 میلیارد تومان ارزش ندارد.
مقدس با اشاره به اینکه درواقع طرح تجاری اپراتورهای وایمکس باید برای ارایه سرویس‌های گوناگون درنظر گرفته شود، افزود: در چنین شرایطی باید ارایه اینترنت توسط اپراتورهای وایمکس رایگان ارایه شود.
وی گفت: با توجه به پروانه اپراتورهای وایمکس، اگر اپراتوری قصد فروش اینترنت را داشته باشد ضرر خواهد کرد.
وی بابیان اینکه مبین نت قصد دارد دستگاهی مثل همراه اول، ناجا و غیره را که می توانند در این زمینه سرویس داشته باشند، سهامدار کند، گفت: در صورتی که مبین نت سریعا اقدام به چنین کاری بکند در زمینه ارایه این سرویس موفق خواهد شد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو