یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظارت پلیس بر فضای انتخاباتی در اینترنت

پليس فتا

سه شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸:۰۰


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی کرمان «فتا» اظهارداشت: فضای انتخابات در فضای سایبری در دست پلیس است و کاندیداها نباید تبلیغات زودهنگام در فضای سایبری داشته باشند.<BR>

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی کرمان «فتا» با بیان اینکه کاندیداها نباید تبلیغات زودهنگام در فضای سایبری داشته باشند، گفت: پلیس فتا بر فضای انتخابات در اینترنت نظارت دارد.
 کامبیز اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با فارس در کرمان اظهار داشت: فضای انتخابات در فضای سایبری در دست پلیس است و کاندیداها نباید تبلیغات زودهنگام در فضای سایبری داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبرهای بسیاری در زمینه انتخابات در فضای سایبری منتشر می‌شود، تصریح کرد: هرگونه مطالب علیه انتخابات و یا هتک حرمت افراد مصداق‌های مجرمانه‌ای به شمار می‌رود که در ماده 21 جرایم رایانه‌ای دیده شده و از طریق پلیس قابل پیگیری است.
اسماعیلی افزود: بر اساس پرونده‌های موجود در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی «فتا» بیشترین جرم‌های اینترنتی در استان کرمان در زمینه مسائل اقتصادی، نشر اکاذیب، تهمت و افترا، تکثیر تصویرها و عکس‌های خانوادگی است.
وی تصریح کرد: کاربران رایانه باید برای سیستم‌های رایانه‌ خود از رمز مناسب به ویژه از حروف، اعداد و نمادها استفاده کنند.
رئیس پلیس فتای استان کرمان ابراز داشت: کاربران باید از آنتی‌ویروس‌های قوی استفاده کنند، زیرا این امر امنیت سیستم را بالا می‌برد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: کاربران در سیستمی که به شبکه اینترنت متصل می‌شود، اطلاعات شخصی و محرمانه را نگهداری نکنند بلکه این اطلاعات را بر روی هاردهای جانبی یا لوح‌های فشرده نگهداری کنند و زمانی که به اینترنت وصل می‌شوند، هارد را از رایانه خود جدا کنند.
وی راه‌اندازی پلیس فتا را یک ضرورت ملی دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها بهترین روش برای افزایش سطح آگاهی کاربران و ارتباط با مردم است و از طریق رسانه‌ها اطلاعات کاربران درباره فضای مجازی افزایش می‌یابد.
اسماعیلی اذعان داشت: با توجه به پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه نفوذ روزافزون اینترنت در جامعه ما، شاهد تاثیر آن در زندگی بشر در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی هستیم و این امر موجب شده است تا روش‌های سنتی به روش‌های نوین بدل شود.
وی افزود: این فناوری اطلاعات با تسهیل زمینه و شیوه ارتکاب جرم و توسعه خسارت مادی و معنوی ناشی از جرم و ایجاد جرایم جدید و پدید آوردن شیوه‌های مجرمانه نوین فرصت‌های طلایی را برای مجرمان حرفه‌ای در فضای مجازی و یا سایبری فراهم کرده است.
اسماعیلی بیان کرد: حضور فعال پلیس سایبری در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی و استفاده از قابلیت‌های موجود در سایر حوزه‌ها برای بسترسازی مناسب، اطلاع‌رسانی و نظارت و همچنین ترغیب برای تولید امنیت و کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی می‌تواند نقش جدی و بی‌بدیلی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
وی ابراز داشت: شهروندان در صورت مشاهده جرم‌های اینترنتی می‌توانند به پلیس فتا به نشانی کرمان، بلوار شهید صدوقی، سه راه سیلو، ستاد فرماندهی انتظامی، طبقه چهارم ساختمان امام حسین (ع) مراجعه و یا با شماره‌های 2182164 و 2182165 تماس برقرار کنند.

 


دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو