دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عوارض شرکت های VOIP توسط رگولاتوری تصویت شده است

پوررنگ نيا

جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰:۰۰


عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه بیشترین دغدغه شرکت های VOIP عوارض آنها است، اعلام کرد: این عوارض را شرکت زیر ساخت تعیین نکرده، بلکه توسط رگولاتوری تصویب شده است.

احمد پورنگ نیا در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: زیر ساخت بارها اعلام کرده است ابتدا قراردادشان که مبنی بر انتقال ترافیک از زیر ساخت است را امضا کنند سپس به دنبال کاهش عوارض باشند.
وی در خصوص اختلاف نظرهایی که بر سر فراخوان واگذاری ترمینیشن بوجود آمده بود، اظهار داشت: در سال 87 قراردادی با سه شرکت بسته شد که هم اورجینیشن و ترمینیشن را در اختیار بگیریند، اما قرارداد دو ساله آنها درتاریخ یکم اسفند 89 تمام شد و قرار شد دوباره مزایده ای برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه قرار شد اورجینیشن در این مزایده قرار نگیرد ودو شرکت تلفا و تفتان از طریق زیر ساخت اورجینیشن را ادامه دهند، گفت: در ادامه کار اختلاف نظرهایی بوجود آمد، اما بارها زیر ساخت اعلام کرد با انجام این کار به دنبال سود نیست.
پورنگ نیا افزود: اما شرکت های بخش خصوصی گمان کردند که زیر ساخت قصد دارد تا مجوزشان را باطل کند، این درحالیست که ما نهاد صادر کننده شرکت زیر ساخت نیستیم.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت با انجام این کار قصد داشت تا شرکت های ترافیک خود را از درگاه قانونی عبور دهد، افزود: اما این شرکت ها حاضر نشدند این کار را انجام دهند ، برهمین اساس  ما اورجینیشن را هم به مزایده گذاشتیم.
عضوهیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت خاطر نشان کرد: البته مسائل قانونی از قبل پیش بینی شده و در اسناد اولیه آمده بود که اورجینیشن  هم می تواند در مزایده اضافه شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو