معاون شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: ترافيک حج، براي اپراتورهاي ايراني صرفه اقتصادي ندارد، زيرا حجاج ايراني معتقدند سيمکارت عربي با صرفهتر است و 99 درصد آنها در عربستان سيمکارت عربي تهيه ميکنند.
حسن شاهي در گفتوگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال که در موسم حج سال پيش، يکي از اپراتورهاي تلفن همراه، تعرفه تماس دريافتي براي حجاج در عربستان را رايگان کرده بود، بنابراين آيا اين شرکت بايد سهم درآمد شرکت ارتباطات زيرساخت را از جيب بپردازد؟ اظهار داشت: از تمام مکالمات بينالمللي که از گيتويهاي (Gateway) بينالمللي شرکت ارتباطات زيرساخت عبور ميکند، درصدي از درآمد به شرکت ارتباطات زيرساخت ميرسد.
معاون بهرهبرداري و مديريت شبکه شرکت ارتباطات زيرساخت، افزود: تعرفه اين مکالمات مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات است و شرکت زيرساخت براساس تعرفه مصوب، درصد خود را از اپراتور ميگيرد.
وي توضيح داد: اگر شرکت ايرانسل ميخواهد براي تبليغات هزينهاي کند، اين هزينه به عهده خودش است و موظف است سهم شرکت ارتباطات زيرساخت را براساس مصوبه پرداخت کند.
خبرنگار فارس پرسيد: تاکنون اپراتور قديميتر تلفن همراه سهم بيشتري از تماسهاي حجاج داشته است، آيا اين روش تبليغ اپراتور جوانتر توانست سهم مکالمات را تغيير دهد؟ که وي پاسخ داد: اپراتورهاي تلفن همراه هر چقدر تبليغ کنند، تعداد سيمکارتهاي در دست حجاج، تعيين کننده سهم اپراتورها از تماسهاي حجاج هستند.
وي توضيح داد: عموماً حجاج در عربستان از سيمکارتهاي محلي عربستان استفاده ميکنند و طبق روال سالهاي گذشته بيش از 99 درصد حجاج به محض ورود به عربستان، موبايلهايشان را خاموش و يک سيمکارت عربي تهيه ميکنند، زيرا اغلب ايرانيها از بحثهاي اقتصادي خوب اطلاع دارند و به اين نتيجه رسيدهاند که داشتن سيمکارتهاي عربي به نفع آنها است.
معاون بهرهبرداري و مديريت شبکه شرکت ارتباطات زيرساخت تصريح کرد: در حالي که اميدوار بوديم اپراتورهاي تلفن همراه ايراني از موسم حج، بهره اقتصادي ببرند اما متاسفانه حوزه ترافيک حجاج، براي اپراتورهاي ايراني صرفه اقتصادي ندارد.