یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توضيح مجدد رايتل درباره برقراري ارتباط تصويري با آيفون:

آيفون در هيچ جاي دنيا امکان مکالمه تصويري مبتني بر شبکه را ندارد

آرپناهي

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴:۰۰


طي روزهاي گذشته و پس از راه‌اندازي اولين سرويس‌هاي ارتباطات تصويري مبتني بر ديتا و اپراتور، اين موضوع مطرح شده که ارتباط تصويري رايتل در تلفن‌هاي هوشمند به ويژه آيفون برقرار نمي‌شود و به برخي مشترکان داراي تلفن هوشمند آيفون در صورت تماس با خدمات تماس اين اپراتور گفته شده است که اين سرويس بر تلفن‌هاي آيفون برقرار نمي‌شود. اما در اين رابطه مدير کل برند و ارتباطات رايتل گفته بود: امکان برقراري ارتباط تصويري با تلفن‌هاي هوشمند است و شايد موفق نشدن برخي براي برقراري ارتباط مشکل فني آن‌ها باشد.

شاهين آرپناهي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفته بود که مشترکان تلفن هوشمند هنگامي که از مزاياي 3G استفاده مي‌کنند متوجه امکانات اين ارتباط خواهند شد.

مدير کل برند و ارتباطات رايتل امروز دراين باره به ايسنا توضيح داد که اساساً تماس تصويري خود به دو نوع «مبتني بر شبکه» و «مبتني بر ديتا» (نرم افزاري) دسته‌بندي مي‌شود. گوشي‌هاي آيفون مانند بسياري ديگر از گوشي‌هاي هوشمند موجود در بازار اساساً فاقد گزينة تماس تصويري مبتني بر شبکه هستند و نه فقط با سيم‌کارت رايتل بلکه با سيم‌کارت هيچ اپرتور ديگري در دنيا نيز نمي‌توان با آن‌ها ارتباط تصويري به معناي متداول يعني مبتني بر شبکه برقرار کرد که اين موضوع دلايل خاص خود را نيز دارد.

آرپناهي بيان کرد: ارتباط تصويري مبتني بر ديتا گزينه ديگري است که امکان آن در اين نوع گوشي‌هاي هوشمند فراهم شده است. آنچه مهم است و بر آن تائيد مي‌شود اين است که رايتل با تمامي گوشي‌هاي حمايت ‌کننده 3G و از جمله کليه گوشيهاي هوشمند موجود در بازار از جمله آيفون همخواني کامل دارد، اما طبيعتاً نمي‌توان انتظار داشت که گزينه‌اي که در يک نوع گوشي وجود ندارد با سيمکارت رايتل در آن گوشي بوجود بيايد!

او در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه انتظار از رسانه‌ها اين است که در اين موضوعات شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني صحيح کنند، تاکيد کرد که فعالان رسانه‌يي اين حوزه قاعدتاً از اين ميزان اطلاعات فني برخوردارند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو