نظام ارزیابی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران، بر اساس برنامههای تدوین شده و با توجه به شاخصهای عمومی و اختصاصی تعریف شده نهایی و ابلاغ شده است.
به گزارش ایسنا، برای این منظور، روش اجرایی مناسب در راستای تشریح اقدامات لازم جهت اجرای برنامه ارزیابی عملکرد سالانه در ابعاد شاخصهای عمومی و اختصاصی مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و بر اساس آیین نامهها و دستورالعمل های اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری طراحی و اجرایی شد.
تدوین برنامه راهبردی و به تبع آن اهداف عملیاتی و سالیانه، اولین و مهمترین گام استقرار نظام مدیریت عملکرد محسوب می شود، در این رابطه هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات با در نظر گرفتن برنامههای توسعه، برنامههای اجرایی دستگاه، تکالیف و مأموریتهای تعیین شده از سوی مراجع ذیصلاح و اقدامات بهبود بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی سال قبل، برنامه راهبردی و اهداف عملیاتی سالیانه سازمان را در ابعاد عمومی و اختصاصی به صورت سندی مدون تهیه و به تمام واحدهای تابعه ابلاغ کرده است.
مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد شیوه عملیاتی این ارزیابی را بر اساس روش اجرایی کنترل مستندات و سوابق کیفیت عنوان کرد و گفت: آیین نامه اجرایی نظام مدیریت عملکرد مواد81و82 قانون مدیریت خدمات کشوری، دستورالعمل اجرایی استقرار نظام مدیریت عملکرد و تصویب نامه شورای عالی اداری از جمله اسناد بالا دستی مورد توجه در این ارزیابی محسوب می شود.
استقرار و توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و تمرکز زدایی، استقرارنظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقاء بهره وری، توانمند سازی منابع انسانی و خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله محورهای اصلی شاخص های عمومی مدنظر در این حوزه محسوب میشود و به گفته سیدهاشم تقوی از جمله شاخص های تدوین شده در این حوزه می توان به پایش وضعیت شاخصهای توسعه فاوای کشور، ایجاد و راه اندازی مراکز داده استانی و تدوین استانداردها در حوزه فاوا اشاره کرد.