دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند:

گوشی‌های GLX هفت درصد سهم بازار را از آن خود کردند

کارخانه

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶:۰۰


مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در مورد علت استقبال از گوشی‌های ایرانی GLX و سهم این شرکت از بازار گوشی‌های همراه گفت: قیمت ارزان، دو سیم‌کارته بودن و در نهایت علاقه‌مندی به تولیدات وطنی از مهمترین دلایل اقبال گوشی‌های GLX در بازار ایران بوده است.

7 درصد از سهم بازار را داریم
وایمکس نیوز - حمید سعیدی با بیان این مطلب افزود: مطابق آماری که به حدود سه ماه پیش مربوط می شود 7 درصد از بازار گوشی های تلفن همراه متعلق به ارتباط همراه گویا اروند است.
وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه 5 هزار گوشی GLX تولید می شود، گفت: امیدواریم به زودی به تولید 15 هزار گوشی در روز برسیم.
وی در مورد شهرهایی که بازار هدف GLX در نظر گرفته شده اند، گفت: هم اکنون در بسیاری از شهرهای کشور نمایندگی پخش گوشی های GLX داریم، از طرفی شهرهای بزرگی چون تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز نیز علاوه بر نمایندگی های پخش نمایندگی خدمات پس از فروش نیز دارند.
سعیدی افزود: قصد داریم برای کاهش هزینه های خدمات گیرندگان و سرعت دسترسی آنها به خدمات پس از فروش هرچه زودتر نمایندگی های خود را افزایش دهیم تا هر گوشی به محض اینکه با کوچکترین مشکلی مواجه شد به تهران فرستاده نشود.
وی در مورد شهرهایی که بیشترین متقاضی گوشی های GLX هستند، گفت: با توجه به اینکه محل کارخانه در خرمشهر واقع است بیشترین مشتریان گوشی های GLX خوزستانی‌ها هستند، اصفهانی‌ها و مشهدی‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند ضمن اینکه استان تهران هم با توجه به زمان کوتاهی که از آغاز واگذاری این گوشی ها می گذرد استقبال خوبی نشان داده است.

 

 

 

S9 تازه ترین محصول GLX
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در مورد ویژگی های جدیدترین گوشی تولید شده توسط این شرکت با نام تجاری GLX و مدل S9 گفت: این گوشی همانند سایر گوشی‌های تولید شده توسط ما دو سیم کارته بوده و با زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی کار می‌کند.
وی افزود: دوربین این گوشی 2 مگاپیکسل با وضوح بالاست و باتری آن نیز می تواند سه تا چهار روز شارژ خود را حفظ کند. همچنین گوشی S9 سیستم عامل جاوا را پشتیبانی می‌کند و قابلیت ساپورت 16 گیگا بایت حافظه خارجی دارد.
به گفته وی صفحه نمایش 2/2 اینچی، تغییر صدا، بلوتوث نسخه 2، رادیو، اتصال به کامپیوتر، سهولت در اتصال و کار کردن با اینترنت، منشی تلفنی، امکان قفل تک تک منوها، افکت صدا، ضبط رادیو و دزدگیر از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.
سعیدی در مورد میزان تششع فرکانس‌های گوشی های GLX گفت: میزان تشعشعا ت جذبی (SAR VALUE) این گوشی‌ها طبق اندازه‌گیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی زیر حد استاندارد است.
وی به ویژگی دیگر این گوشی اشاره کرد و گفت: لیست سیاه (black list) گزینه‌ای است که طراحی آن به منظور قرار دادن شماره‌هایی که برای دارنده گوشی تولید مزاحمت می‌کنند در نظر گرفته شده است، تا با قرار دادن آن شماره‌ها در این لیست به محض برقراری تماس رد تماس شوند.
سعیدی با بیان اینکه گوشی S9GLX در 6 رنگ و به صورت تاشو طراحی شده است گفت: در صورتی که این گوشی به سرقت برود و یا مفقود شود با اولین تماس از طرف سارق یا یابنده، پیامکی حاوی شماره تلفن وی برای شماره‌ای که از قبل توسط صاحب گوشی در نظر گرفته شده است ارسال می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که قابلیت تغییر صدا می‌تواند از طرف گروهی مورد سوء استفاده قرار گیرد، گفت: تغییر صدا به دارنده گوشی این امکان را می‌دهد که با تغییر صدای خود به هر صدای دیگری مانند صدای زن، مرد و کودک برای رد مزاحمت‌های تلفنی یا به عنوان سرگرمی و شوخی از آن استفاده کند، بنابراین با وجود قابلیت‌های خوبی که این ویژگی دارد نمی توان به واسطه وجود برخی افراد سوء استفاده کننده آن را حذف کرد.
سعیدی گفت: قیمت این گوشی 99 هزار تومان است و یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش دارد.
به گفته سعیدی در حال حاضر از هر 20 گوشی تولیدی یک گوشی ممکن است ایرادی داشته باشد ولی امیدواریم به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر هیچکدام از گوشی‌های ما  با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در مورد امکان استفاده خریدار گوشی از خدمات پس از فروش در تمامی شهرهای خدمات دهنده گفت: اگر یک مشتری به عنوان مثال گوشی خود را از تهران خریده باشد و ضمن مسافرت به مشهد با مشکلی مواجه شود نمایندگی شرکت در شهر مشهد موظف خواهد بود نسبت به رفع عیب گوشی وی اقدام کند.
وی در پاسخ به این سوال که گاهی گفته می شود گوشی های GLX از آنتن دهی خوبی برخوردار نیستند، گفت: آنتن دهی گوشی های GLX را تضمین می کنیم به طوری که در یک محیط نه تنها آنتن دهی این گوشی ها از گوشی های دیگر ضعیف‌تر نیست بلکه در مواردی از سایر گوشی ها قوی‌تر هم هست.
 

رقیب جدی داخلی نداریم
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در مورد رقبای ایرانی GLX گفت: در حال حاضر با توجه به حجم تولیدات GLX و اقبالی که این گوشی ها با آن مواجه بوده‌اند در مقایسه با سایر تولیدکنندگان گوشی در ایران به نظر نمی رسد که با رقبای سرسختی روبرو باشیم.
وی افزود: اما از آنجا که به دنبال افزایش کیفیت تولیدات خود هستیم علاقه مندیم در فضای رقابتی فعالیت کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که پیش از این GLX وعده تولید یک نوع گوشی در ماه را داده بود اما عملی نشده است، گفت: در حال حاضر امکان تولید مدل های جدید در بازه‌های زمانی ماهانه وجود دارد، اما با توجه به اینکه یکی از سیاست های شرکت طراحی براساس نیاز مشتری است و همچنان برای آخرین مدل های GLX تقاضای زیادی وجود دارد ترجیح دادیم زمان بیشتری را صرف تولید همان گوشی ها کنیم.
مورد دیگری که مانع از تولید گوشی در بازه های زمانی یکماهه می شود هزینه های بالای تبلیغات در کشورمان است، با این وجود هم از زمان آغاز به کار شرکت تاکنون (حدود 3 سال) 9 گوشی و از زمان تلکام پارسال تا امسال نیز 4 مدل گوشی جدید تولید کرده ایم.
وی در مورد بازارهای خارجی مورد نظر GLX گفت: کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس در برنامه های آینده شرکت برای طراحی گوشی هایی با ویژگی های مشترکی که بین مسلمانان وجود دارد در نظر گرفته شده است.

 

واردات و قاچاق موانع تولید گوشی ایرانی
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند مهمترین موانع توسعه تولید گوشی ایرانی در کشور را کاهش جزیره‌ای تعرفه واردات گوشی و قاچاق واردات گوشی عنوان کرد و گفت: وقتی تعرفه واردات کاهش می‌یابد واردکنندگان گوشی با ورود بی امان گوشی‌ها شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی دشوار می‌کنند که گاه به نابودی آنها می‌انجامد.
وی افزود: در حالی که اگر دولت برای محافظت از تولیدات داخلی در کنار مبارزه با قاچاق گوشی، تعرفه قطعات CKD را نیز کاهش دهد یا معاف کند دیگر تولیدکنندگان به مخاطره نخواهند افتاد.
سعیدی در ادامه گفت: به عقیده من تنها راه مبارزه دولت با قاچاق گوشی های تلفن همراه، کاهش تعرفه های واردات نیست و از آنجا که گوشی یک شیئی فیزیکی و قابل ردیابی و کنترل است دولت قادر به کنترل و مهار آن مانند مواد مخدر خواهد بود.
وی به یکی دیگر از مشکلات شرکت اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات گمرک به تشخیص خود کالای وارداتی برای تولید گوشی های GLX را با تعرفه CKD محاسبه می کند و گاهی هم با تعرفه SKD، که تعرفه اولی 4 درصد و تعرفه دومی 12 درصد به بالاست.
 

با هدفمندی یارانه ها GLX هم گران می شود
مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند در مورد تاثیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بر هزینه تمام شده تولید گفت: مسلما در صورتی که این قانون اجرایی شود و هزینه های برق، نیروی انسانی و به طور کلی تولید افزایش یابد مجبوریم این افزایش قیمت ها را به رغم میل باطنی خود به قیمت فروش نهایی به مصرف کننده منتقل کنیم.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو