شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مسئولان پاسخگو باشند

اختلال در کسب و کار مردم با مشکل اينترنت

دکترسليماني

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰:۰۰


رئيس کميته فناوريهاي نوين مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه اختلالات چند روز گذشته شبکه اينترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمايندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگويي در زمينه اين معضل به وجود آمده را داريم.

محمد سليماني در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه اختلالات و قطع و وصلي هاي مکرر شبکه اينترنت کشور در هفته اخير کاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: کاربران اينترنت با مشکلات متعددي در زمينه دسترسي به اين شبکه مواجه هستند و براين اساس تقاضاي رسيدگي و پيگيري از مجلس دارند.

وي ادامه داد: هم اکنون بسياري از کسب و کارها از طريق شبکه اينترنت صورت مي گيرد و نياز مردم به اين شبکه در حد مشاهده ايميل نيست براين اساس بسياري از کسب و کارهاي مردم با وجود اختلات مکرر و کندي اين شبکه مختل شده است.

وزير اسبق ارتباطات و فناوري اطلاعات از مسئولان و متوليان اين بخش خواست که در اين زمينه پاسخگوي مردم و نمايندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اينترنت را براي کاربران تشريح و اطلاع رساني کنند.

به گزارش مهر، دسترسي اغلب کاربران ايراني به شبکه اينترنت و به ويژه سايتهاي پربازديدي همچون گوگل و ياهو از هفته گذشته تا به حال با اختلالات بسيار همراه است و بسياري از اين کاربران امکان استفاده از اينترنت را ندارند؛ اين در حالي است که تاکنون متوليان بخش اينترنت و فضاي مجازي کشور اطلاع رساني مشخصي در زمينه دلايل بروز اين اختلالات نداشته اند به نحوي که معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس سازمان فناوري اطلاعات در گفتگو با مهر، وجود اختلال در دسترسي به برخي سايتهاي اينترنتي را تاييد نکرد و گفت: هيچ گزارشي در اين باره به ما ارائه نشده است.

قطع ارتباط و اختلال در سايتهاي بربازديد خارجي پيش از اين نيز سابقه داشته به نحوي که در مهرماه امسال دسترسي به پست الکترونيک جي ميل به مدت يک هفته در ايران غيرممکن شده بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو