جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش پرداخت پول در صنعت فناوری اطلاعات آمریکا

تیک نیوز

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰:۰۰


شرکت مطالعاتی و تحقیقاتی فارستر پیش‌بینی‌های خود در مورد میزان پرداخت پول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آمریکا برای سال جاری میلادی را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش داد و دلیل آن را ادامه یافتن بحران اقتصادی اعلام کرد.<BR> <BR>

وایمکس نیوز- به گزارش این مرکز تحقیقاتی، میزان پرداخت پول توسط شرکت‌های تجاری و دولت آمریکا در حوزه فناوری تا پایان سال 2010 میلادی نسبت به سال گذشته 1/3 درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت پیش‌تر اعلام کرد کرده بود که کاهش پرداخت هزینه‌های فناوری در سال جاری برای کشور آمریکا 6/1 درصد است.
"اندرو اچ.بارتلز " یکی از تحلیل‌گران مرکز فارستر در این باره توضیح داد: «بحران اقتصادی آمریکا شدیدتر از چیزی است که ما و دیگر کارشناسان اقتصادی تصور آن را می‌کردیم».
به دنبال بروز بحران اقتصادی بین سال‌های 2001 و 2002 میزان تولید تجهیزات خانگی در این کشور در دهه 1990 و سال‌های 2001 و 2002 بین 2 تا 3 درصد کاهش یافت. اما طی سه ماهه پایانی از سال گذشته میلادی میزان تولید ناخالص ملی این کشور 6 درصد کمتر شده است و به گفته شرکت فارستر این رقم برای سه ماهه سوم سال جاری نیز اتفاق افتاده است.

به دنبال کاهش پرداخت هزینه در حوزه فناوری اطلاعات میزان خرید تجهیزات کامپیوتری به طور چشم‌گیری کمتر می‌شود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این نزول در بخش‌های تجهیزات شبکه‌ای، نرم‌افزار و خدمات مشاوره‌ای نیز اتفاق بیافتد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو