یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ایرانیان نت

ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری عزم ملی طلب می کند

رحماندوست

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵:۰۰


مدیرعامل شرکت ایرانیان نت گفت : ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری یک عزم ملی می‏طلبد و فقط با تکیه بر یک شرکت خصوصی، هر چند ثروتمند قابل اجرا نیست.

وایمکس نیوز-  مهندس رحماندوست ضمن اعلام حضور ایرانیان نت در همایش پهن باند منطقه خاور میانه وآفریقا و سخنرانی نماینده اپراتورچهارم در نشست تخصصی  Broadband MEA 2013- Dubai اعلام کرد: به اعتقاد اکثر شرکت کنندگان دراین همایش، نقش رگولاتوری و مشتریان بسیار بیشتر از نقش فناوری در پیاده سازی شبکه های پهن باند علی الخصوص شبکه های مبتنی بر فیبر نوری است.
وی درخصوص نقش رگولاتوری گفت : دربرخی از کشورهای منطقه، اپراتورهای پهن باند مانند STC و Oman Tel ، پروانه پهن باند ثابت وموبایل ( LTE ) را همزمان دارند و این بیانگرنگاه عمیق رگولاتوری به مقوله شبکه های پهن باند دراین کشورهاست.
همچنین نقش رگولاتوری در ایجاد زیرساختهای پهن باند به شکل ایجاد شرکتهای ملی NETCO  ( همچون QNBN  ) و ایجادمدل کسب و کار مبتنی بر اشتراک زیرساختهای ملی دسترسی فیبری برای اپراتورهای مختلف در بسیاری از اقتصادها مشهود است و عزم ملی برای ایجاد زیرساخت ارتباطاتی آینده را مشهود میسازد.
رحماندوست افزود: اعتقاد همه اپراتورهایی که دراین همایش شرکت کرده و ایجاد شبکه FTTx را دردستور کار خود دارند این بود که ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری یک عزم ملی می طلبد و فقط با تکیه بر یک شرکت خصوصی هرچند ثروتمند قابل اجرا نیست.
لذا ایرانیان نت به عنوان متولی ایجاد شبکه دسترسی فیبر نوری کشور بایستی از تمامی ظرفیتهای موجود در حاکمیت استفاده کند تا این مهم را به انجام برساند . در این ارتباط بازیگران عرصه فناوری ارتباطات را به یاری میطلبیم و با هماهنگی رگولاتوری در صدد هم افزایی ظرفیتهای موجود بالقوه کشور برای تحقق بخشیدن به این آرمان ملی که زیرساختی برای آینده خواهد بود هستیم . 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو