جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به دلیل ضعف سرویس‌دهی اتفاق افتاد

ارسال نامه‌های تند رگولاتوری به اپراتورهای تلفن همراه

موبايل

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰:۰۰


مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات در خصوص نظارت و توجه رگولاتوری به کیفیت نه چندان رضایت بخش سرویس‌های تلفن‌ همراه، گفت: در خصوص بهبود کیفیت سرویس‌ و رفع نقاط ضعف، گاهاً نامه‌های بسیار تند و غیرقابل انتشار برای اپراتورها ارسال می‌شود، اما حل برخی موارد نیاز به زمان دارد.

وایمکس نیوز - غلامرضا داداش زاده با بیان این مطلب گفت: دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئولیت نظارت بر عملکرد اپراتور اول تلفن‌همراه، اپراتور دوم، اپراتور سوم تلفن‌همراه، اپراتور پست و دفاتر پیشخوان را بر عهده دارد.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: همچنین سرویس وایمکس نیز ابتدا در حوزه سرویس‌های فناوری ارتباطات بود اما بعدها بنابر دلایلی در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات قرار گرفت.
وی در پاسخ به اینکه "گلایه‌ از کیفیت سرویس اپراتورهای تلفن همراه همیشه وجود داشته و دارد، رگولاتوری چه معیاری برای سنجش کیفیت سرویس اپراتورها دارد و آیا الزامی از سوی رگولاتوری برای بهبود کیفیت، متوجه اپراتورها می‌شود؟ " گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری، مانیتور کردن وضعیت اپراتورها از جهت دو پارامتر "پوشش "و "کیفیت" سرویس‌ها است.
داداش‌زاده بیان کرد: در زمینه پارامتر پوشش، اپراتورها یک سری اطلاعات به ما می‌دهند و علاوه بر این رگولاتوری نیز از طریق مناطق 8 گانه خود وضعیت پوشش اپراتورها را بررسی می‌کند.
مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری ادامه داد: همچنین در خصوص کیفیت سرویس، پارامترها هر 15 روز چک می‌شوند و گزارش‌های مربوطه به خود اپراتور ارائه می‌شود و اپراتورها نیز موظف به رفع موارد ضعف کیفیت سرویس خود هستند.
وی در خصوص اینکه " به رغم رفع نقاط ضعف، پس چرا کیفیت سرویس تلفن همراه هیچ‌گاه برای مشترکان راضی‌کننده نمی‌شود "‌ گفت: تقریبا می‌توانم بگویم در خصوص رفع نقاط ضعف و بهبود کیفیت سرویس‌ها، بسیار نامه‌های تند برای اپراتورها ارسال می‌شود، اما یک مسائلی وجود دارد که به صورت تدریجی حل می‌شود از سوی دیگر فضای رقابت را نیز نباید به هم ریخت.
وی گفت: البته گزارش‌ها و نامه‌هایی که برای اپراتورها ارسال می‌شود محرمانه است و قابل انتشار نیست.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو