شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فروش حجمی راه‌حل فرار از کم‌فروشی اینترنتی

شانه‌ساز زاده

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳:۰۰


مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: با وجود فروش حجمی سرویس‌های اینترنتی کم فروشی از نظر فنی امکان پذیر نیست

محمدحسن شانه‌ساززاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ ارائه سرویس اینترنت از سه لایه مجزا عبور می‌کند؛ لایه اول شرکت تامین زیرساخت، لایه دوم شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های ISP به عنوان لایه آخر در امر ارائه سرویس اینترنتی دخیل هستند و هر کدام از آن‌ها می توانند در کم فروشی اینترنتی نقش داشته باشند. 

وی ادامه داد: نظارت بر کم‌فروشی به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که به شرکت‌های PAP دسترسی دارند و می توانند آن را کنترل کنند و درصورت تخلف شرکت‌ها تشخیص دهند. 

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در خصوص نقش ضریب اشتراک در افت کیفیت گفت: ضریب اشتراک بالا موجب کاهش کیفیت اینترنت می‌شود بنابراین شرکت‌های اینترنتی خصوصی به دلیل رقابتی که وجود دارد به هیچ عنوان با ضریب اشتراک بالاتر از استاندارد ارائه سرویس نمی‌کند چرا که صرفه اقتصادی برای آن‌ها ندارد. 

وی اظهار کرد: مشکلی که در ارائه اینترنت با عنوان کم فروشی از آن یاد می‌شود عامل کلی ندارد بلکه هر بار دلیلی متفاوت دارد که باید جداگانه بررسی شود. 

شانه‌ساززاده به قیمت بالای پهنای باند شرکت‌های اینترنتی به دنبال فروش بیشتر با سرعت بالا هستند، نباید این تمایل به فروش حجمی پهنای باند از طرف شرکت‌های خصوصی وجود دارد. 

مدیر این شرکت اینترنتی به فروش حجمی به عنوان سبک متعادل فروش اشاره کرد و افزود: در این نوع فروش کاربر و شرکت‌های اینترنتی از نظر هزینه و کاربری هیچ ضرری نمی کنند چرا که محاسبات ارائه و پرداخت بسیار دقیق است. 

شانه‌ساززاده در خصوص انتظارت خود از وزارت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت:‌ رعایت عدالت و برقراری روابط قانونی بین اپراتورهای دولتی و خصوصی از اصلی‌ترین انتظارات در حوزه ICT است؛ همین طور شفافیت شرایط برای تمام فعالان این عرصه می تواند به بهبود این صنف کمک کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو