شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارایه خدمات نسل چهارم ارتباطات از سال آینده آغاز می شود

lte

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹:۰۰


وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از ارایه خدمات نسل چهارم ارتباطات تا پایان سال 1393 در کشور خبر داد.

وایمکس نیوز- محمدحسن نامی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر شرکت هایی در این زمینه فعالیت می کنند و قرار است تا پایان سال آینده این نسل ارتباطی در کشور ارایه شود.

نسل چهارم از یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل هرجا و هر زمان داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از لحاظ تکنیکی در نگاه ساده سرعت بارگذاری و بارگیری در LTE نسبت به نسل‌های قبل بسیار بالاتر است. ‏‏

انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از انجام تحقیقات پایه در زمینه ارایه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر معدودی از کشورها به ارایه خدمات در حوزه نسل پنجم می پردازند.

نامی درباره ارایه خدمات کامل اپراتور سوم از جمله تماس تصویری گفت: پیوست فرهنگی ارایه مکالمه تصویری درباره اپراتور سوم تاکنون تهیه نشده بود که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال انجام است.

وی افزود: قرار است پیوست فرهنگی ارایه خدمات مکالمه تصویری تکمیل و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد تا در مرحله بعدی خدمات کامل این اپراتور آغاز شود.

گفتنی است، این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعت های چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارایه می شود و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان این که سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون 5 درصد است، افزود : باید این سهم تا پایان برنامه پنجم به 8 درصد برسد.

وی میانگین سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته را 10 تا 11 درصد اعلام کرد.

وی همچنین سرمایه گذاری در بخش زیرساخت را دارای صرفه اقتصادی دانست و افزود: سرمایه گذاری یک دلار در این بخش حتما باعث صرفه جویی 3 دلاری در انرژی، یک و هشت دهم دلاری در محیط زیست و 3 و چهار دهم دلاری در سایر صنایع خواهد شد.

منبع:90ict

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو