مدیر کل نظارت بر سرویسهای IT رگولاتوری گفت: یک علت کاهش پهنای باند دریافتی شرکتهای ADSL از زیرساخت این است که در مواردی که شرکت خریدار بدهکار است، زیرساخت پهنای باند آن را به میزان 50 درصد کاهش میدهد.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس یکی از گلایههای همیشگی ارائهدهندگان اینترنت پرسرعت (شرکتهای PAP) که در برههای تشدید یا کمرنگ میشود، این است که شرکت ارتباطات زیرساخت میزان پهنای باند اختصاصی به آنها را تغییر میدهد.
به این معنی که یک روز پهنای باندی که از زیرساخت تحویل میگیرند مناسب و در روز دیگری کاهش یافته است و این موضوع برای شرکتهای مختلف به صورت چرخشی اتفاق میافتد.
اگرچه این گلایه هیچگاه مورد تایید مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت واقع نشد اما در پیگیری این موضوع از مدیر کل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی پاسخ مشخصی برای این گلایه داشت.
علی اصغر اصغریان در گفتوگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار داشت: این چنین نیست که شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باندی که میفروشد را کم کند.
مدیر کل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: موضوعی که مطرح است این است که شرکت ارتباطات زیرساخت در مواردی که شرکت خریدار بدهکار است و بدهیاش را تسویه نمیکند، زیرساخت اینترنت آن شرکت را به میزان 50 درصد محدود میکند تا زمانی که بدهی پرداخت شود.