شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نايب رييس هيات مديره شرکت مخابرات:

فروش شماره‌هاي رند تلفن ثابت به بالاترين قيمت پيشنهادي آغاز شد


یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸:۰۰


نايب رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران از ارايه مجوز براي حراج شماره هاي رند و مرتب تلفن ثابت خبر داد و گفت: بزودي شماره هاي رند تلفن ثابت از طريق حراج به بالاترين قيمت عرضه مي شود.

وايمکس نيوز -  سيد مصطفي سيد هاشمي با بيان اينکه مجمع شرکت مخابرات ايران مجوز فروش شماره هاي رند و مرتب تلفن ثابت را به شرکتهاي مخابرات استاني داده، افزود: طبق اين مجوز، شرکت مخابرات بايد با هماهنگي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نسبت به فروش شماره هاي رند اقدام کند.
وي با بيان اينکه در حراج شماره هاي رند اجازه فروش به شماره هاي رند تازه تعريف شده و غيرفعال در شبکه مخابرات داده شده است ، اضافه کرد: شماره هاي رند و مرتب تلفن ثابت از طريق سايت شرکت مخابرات ايران اعلام شده و کساني که متقاضي خريد اين نوع شماره ها هستند به بالاترين پيشنهاد مي توانند اين شماره ها را از آن خود کنند.
سيد هاشمي تاکيد کرد که هنوز براي حراج شماره هاي رند موبايل همراه اول تصميم نهايي اتخاذ نشده است اما بزودي حراج شماره هاي رند تلفن ثابت از سوي مخابرات ايران آغاز مي شود.
به گزارش فارس، مسئولان شرکت مخابرات ايران پيش از اين از بازنگري در مزايده شماره هاي رند و مرتب همراه اول و نيز حراج اين شماره ها به جاي مزايده خبر داده و اعلام کردند که در اين دوره از عرضه شماره هاي رند ، شماره هاي منحصر بفردي همچون 09123456789 که تا پيش از اين در ليست فروش قرار نداشت نيز حراج مي شود.
دور جديد فروش شماره هاي رند و مرتب همراه اول به دليل خصوصي سازي شرکت مخابرات ايران و عرضه سهام همراه اول در فرابورس به تعويق افتاده اما قرار است در دور جديد اين عرضه شماره هاي رند و مرتب سيمکارت هاي اعتباري و 910 نيز در ليست فروش از طريق حراج جاي گيرند.
تا سال 81 شماره هاي رند دائمي همراه اول در قرعه کشي اعطاي سيمکارت ها در کنار شماره هاي عادي قرار مي گرفت و به مشترکان فروخته مي شد اما از اين سال به بعد شرکت مخابرات ايران تصميم به نگهداري اين شماره ها و فروش آن به صورت مزايده گرفت.
از سال 85 تا پايان سال 87 همراه اول حدود 15 دوره مزايده براي فروش شماره هاي رند و مرتب خود برگزار کرد که در اولين دوره آن در مهرماه سال 85 بر اساس اعداد و ارقام ارائه شده با فروش 500 سيم کارت، بيش از 650 ميليون تومان درآمد کسب کرد.
شماره 09127777777 گران ترين شماره رند همراه اول بوده که به قيمت 57 ميليون و 777 هزار تومان در مزايده به فروش رفته است. همچنين در دوره هاي مختلف از برگزاري اين مزايده، شماره 9122222222 به قيمت حدود 44 ميليون تومان و شماره 09123333333 به قيمت حدود 43 ميليون تومان فروخته شده است. شماره 09122345678 نيز با قيمت حدود 12 ميليون تومان به فروش رفته است.
شرکت مخابرات ايران بالغ بر 25 ميليون شماره تلفن ثابت و 38 ميليون شماره تلفن همراه دارد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو