شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

47 پیشنهاد ثبت شده رگولاتوری در اجلاس‌های بین‌المللی

دکترفرقاني

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷:۰۰


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است: رگولاتوری طی یک سال گذشته 47 پیشنهاد ثبت شده در اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی فرقانی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - اظهار کرده است: در سال 90 نیز تعداد پیشنهادات ثبت شده در اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی 73 پیشنهاد بوده است. 

وی آمار ثبت ایستگاه‌های بین‌المللی را تا اردیبهشت 92، 10 هزار ثبت ایستگاه خواند و گفت: آمار کل ایستگاههای ثبت شده جمهوری اسلامی ایران در ITU در حدود 254 هزار رسیده است. 

وی ایجاد دسترسی بر خط به شبکه اپراتورهای ارتباطی و ارایه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات را از جمله مهم‌ترین اقدامات رگولاتوری عنوان کرد و گفت: به منظور نظارت دقیق بر کیفیت تجهیزات ارتباطی تولید داخل کشور و نظارت بر نحوه ورود و خروج تجهیزات ارتباطی، دو سامانه نظارت بر تولید، ورود و خروج تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات و پنج سامانه نظارت بر اپراتورهای سرویس‌های ارتباطی ایجاد و راه اندازی شده است. 

فرقانی همچنین کنترل و تنظیم فضای فرکانس کشور با ایجاد، توسعه و تجهیز ده‌ها مرکز مانیتورینگ طیف و نظارت حداکثری بر باندهای فرکانسی در چارچوب طرح جامع مانیتورینگ را از دیگر اقدامات مهم رگولاتوری در چند سال اخیر خواند. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: حفظ حقوق ذینفان که مهم‌ترین آن‌ها مردم هستند همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های رگولاتوری بوده که در همین راستا با هفت دستگاه اجرایی و نظارتی تفاهم‌نامه پایش و کنترل بازار مبادله کرده‌ایم که در پی فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات مردم بر روی پرتال رگولاتوری به شکل الکترونیکی پیش بینی شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو