معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رتبه بندی اپراتورهای سرویس های فناوری اطلاعات برای شفافکردن عرصه رقابت بین اپراتورها و کمک به مردم در انتخاب سرویسدهنده بهتر و برتر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضوانی افزود: ارزیابی و رتبهبندی دارندگان پروانه در حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات براساس شاخص هایی مانند تعهدات پروانهای، مشتریمداری، پایبندی به قوانین و مقررات، نحوه رسیدگی به شکایات و همچنین سیستمهای نظارتی و شاخصهای فنی کیفیت و سطح سرویس مطابق با تعهدات پروانه انجام میشود.
وی با اشاره به استقرار سامانههای نظارتی و کنترلی در رگولاتوری و ارائه مشاوره به دارندگان پروانه درخصوص ارائه سرویس مطلوب در چند سال اخیر گفت: دارندگان پروانه در طول این مدت، زمان کافی جهت ارتقاء سیستمها و ایجاد فرایندها و مکانیزمهای نظارت بر کیفیت سرویس خود را داشتهاند؛ بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از این پس، برای آگاهی مردم گزارش رتبهبندی و جایگاه اپراتورها در این حوزه را در مقایسه با رقبای خود، به صورت ماهانه و شفاف اطلاعرسانی میکند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: رگولاتوری، به طور مستمر نقاط ضعف و نارسائیهای دارندگان پروانه را در حوزه ارائه سرویس به منظور رفع آن، به اپراتورها گوشزد کرده و درصورت عدم رفع به موقع نارسائیها و مشکلات مربوط، با صدور اخطاریه، موارد را از طریق قانونی پیگیری میکند.
وی افزود: اپراتورها به این نکته توجه کنند که رگولاتوری تا احصای حقوق مشتریان موارد را پیگیری میکند و فراخواندن رگولاتوری از طرف یک اپراتور جهت هماهنگبودن در اطلاعرسانی علاوه بر نمایش انحصارطلبی آن اپراتور در تمامی حوزهها مانند این است که به نیروی انتظامی به عنوان حافظ حقوق مردم گفته شود قبل از انتشار خبر وقوع تخلف، متن خبر را با متخلف هماهنگ کند.
رضوانی تصریح کرد: مشتریمداری، رقابت سالم، شفافسازی امور و ارائه سرویس با کیفیت از طرف دارندگان پروانه از اصول رگولاتوری بوده و درصورت تعلل دارندگان پروانه درباره رفع نارسائیهای ارائه سرویس و یا اطلاعرسانی به موقع به مشتریان خود، رگولاتوری با پیگیری، رسالت خود را در این حوزه مطابق قوانین و مقررات انجام خواهد داد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اظهار داشت: مدیران شرکتهای ارائهدهنده خدمات نیز به جای توجیه مسائل و سرپوش گذاشتن بر مشکلات و نارسائیهای حوزه خود و ارائه گزارشها و آمار و ارقام غیرواقع و بزرگنمائی کاذب سرویسها، با احترام به مشتریان، باید با افزایش منابع و سایر تمهیدات لازم، کیفیت سرویسهای خود را ارتقاء دهند.