دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا سه هفته دیگر

اولین گوشی دو سیم کارته ضدسرقت RTM وارد بازار ایران می‌شود


شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷:۰۰


شرکت ‌هاتف جاوید نیکان اولین گوشی از برند هنگ‌کنگی RTM را با نام N88 به بازار تلفن همراه ایران معرفی و اعلام کرد این گوشی تا سه هفته آینده راهی بازار تلفن همراه خواهد شد.

وایمکس نیوز– جواد محمدزاد برازنده، مدیرعامل شرکت‌هاتف جاوید نیکان با اعلام این خبر گفت: این گوشی‌ها به شیوه SKD و با همکاری یک شرکت هنگ‌کنگی تولید می‌شوند.
وی افزود: گوشی N88 از سری RTM فعلا در دو رنگ سفید و قهوه‌ای و در مرحله بعدی با رنگ‌های قرمز و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود.
برازنده به برخی از ویژگی‌های این گوشی اشاره کرد و گفت: این گوشی‌ها دوسیم کارته بوده و قابلیت استفاده همزمان حتی از طریق یک اپراتور تلفن همراه را نیز دارند.
وی عنوان کرد: بسیاری از گوشی‌های دوسیم کارته فعلی یا به طور همزمان دوخط مجزا را پشتیبانی نمی‌کنند و می‌باید در یک زمان حداقل یکی از خط‌ها را غیر فعال کرد. از سوی دیگر برخی از گوشی‌های دوسیم کارته نیز این امکان را ندارند که از دو شماره مختلف از یک اپراتور مثلا دو شماره متفاوت همراه اول همزمان استفاده کرد و می‌باید به عنوان مثال یک سیم کارت همراه اول و یک سیم کارت ایرانسل را در آن جای داد.
مدیرعامل شرکت‌هاتف جاوید نیکان به یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی‌های RTM اشاره کرد و گفت: این گوشی‌ها به سیستم ضدسرقت مجهز بوده به طوری که در صورت سرقت احتمالی با اولین تماسی که از طریق سارق صورت می‌گیرد شماره سارق برای 5 نفر از کسانی که توسط مالک گوشی از قبل در نظر گرفته شده‌اند پیامکی ارسال می‌شود.
وی TV، پخش MP3، استفاده از رادیو بدون هندزفری را از دیگر ویژگی‌های این گوشی عنوان کرد وافزود: گوشی N88 از سری RTM دارای دو دوربین با وضوح 3/1 مگاپیکسلی در پشت و جلو است و سیستم‌عامل جاوا را پشتیبانی می‌کند.
برازنده با بیان اینکه این گوشی 4 گیگا بایت حافظه دارد، گفت: گوشی‌های RTM سایر ویژگی‌های معمول و عمومی گوشی‌ها را نیز دارند که بیان آنها ضرورتی ندارد.
به گفته برازنده قیمت گوشی N88 برای مصرف‌کننده نهایی 95 هزار تومان و برای پخش‌کننده‌های عمده 85 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

گوشی‌های RTM بیمه البرز دارند
مدیر عامل شرکت‌هاتف جاوید نیکان در مورد برخی از امکاناتی که شرکت برای مشتریان گوشی‌های RTM در نظر گرفته است، گفت: با توجه به اینکه معمولا منشا بسیاری از خرابی گوشی‌های تلفن همراه شامل گارانتی نمی‌شود، شرکت‌هاتف جاوید نیکان این دسته از موارد را برای مشتری بیمه کرده است.
وی با بیان اینکه بیمه مذکور البرز نام دارد و بسیار معتبر است، افزود: از بابت بیمه گوشی‌های RTM از خریداران هزینه اضافی دریافت نمی‌شود و این بیمه نامه شامل افتادن گوشی در آب، ضربه، شکستن در اثر افتادن و مواردی از این دست خواهد بود.
برازنده گفت: استفاده از این بیمه نامه تنها یکبار در سال مجاز خواهد بود.
وی در مورد گارانتی گوشی‌های RTM گفت: گارانتی گوشی‌های RTM یکساله است علاوه برآن از یک ماه وارانتی نیز برخوردار است.همچنین برخلاف گارانتی‌های موجود که تنها مشکلات فنی را گارانتی می‌کنند خرابی باتری، شارژر و هندزفری نیز جزو گارانتی گوشی‌های N88 از سری RTM خواهد بود.

کار نشد را شدنی خواهیم کرد
مدیرعامل شرکت‌هاتف جاوید نیکان در مورد برنامه‌های آینده این شرکت گفت: در واقع هدف اصلی از تاسیس شرکت‌هاتف جاوید نیکان رسیدن به مرحله تولید گوشی در سطح CKD تعریف شده است اما همان طور که فعالان این صنعت می‌دانند کار تولید گوشی‌های تلفن همراه به شیوه CKD تا اندازه‌ای دشوار است که به کاری نشدنی می‌ماند.
وی افزود: اما با آگاهی از دشواری‌های کار به مردم این وعده را می‌دهیم که در 6 ماهه دوم سال 90 خط تولید شرکت را راه‌اندازی کنیم.
به عقیده برازنده این اقدام تنها با تلاش شبانه‌روزی تمامی کارکنان شرکت، همکاری صددرصدی طرف هنگ کنگی و حمایت سازمان‌ها و مراکز دولتی میسر خواهد بود.
وی در مورد برنامه‌های کوتاه مدت شرکت‌هاتف جاوید نیکان گفت: پس از ارایه اولین مدل از سری گوشی‌های RTM هر دو ماه یکبار یک مدل جدید را به بازار عرضه خواهیم کرد و در صورتی که باز هم تقاضا برای سری‌های قبلی وجود داشته باشد آنها را نیز مجددا ارایه خواهیم کرد.

گمرک و قاچاق دو معضل بزرگ تولید‌کننده‌های گوشی
مدیرعامل شرکت‌ هاتف جاوید نیکان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان گوشی به طریقه SKD را گمرک عنوان کرد و گفت: هزینه‌های رفت و برگشت گوشی‌های نمونه از هنگ‌کنگ به ایران و بالعکس در مسیر گمرک یکی از بزرگ‌ترین مسایل شرکت تلقی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه گوشی‌ها در هر مرحله از ساخت نیاز به بازبینی و کنترل دارند بنابراین ممکن است بارها بین ایران و شرکت همکار رد و بدل شوند، در این شرایط با وجود اینکه این گوشی‌ها فقط نمونه هستند و برای فروش به کشور وارد نمی‌شوند مشمول تعرفه 25 درصدی واردات گمرکی می‌شوند.
وی در ادامه گفت: علاوه براین گمرک هزینه اعلام شده از سوی طرف خارجی را مبنای محاسبه قرار نمی‌دهد و خود گوشی‌های ارسالی را تعیین قیمت می‌کند که رقم محاسبه شده گاه چندین برابر رقم واقعی خواهد بود.
برازنده قاچاق کالا را مشکل دیگر تولیدکنندگان و به طور کلی فعالان صنف گوشی‌های تلفن همراه عنوان کرد و گفت: وقتی شرکتی گوشی را تولید می‌کند، همزمان با وی نیز قاچاقچیان گوشی همان گوشی را ارزانتر و با نام دیگری وارد می‌کنند دیگر تولید‌کننده‌ها توان رقابت در چنین بازاری را نخواهند داشت.
وی افزود: این اتفاقی است که هم‌اکنون برای ما افتاده است و گوشی‌های ما را در 9 فروشگاه علاء‌الدین می‌فروشند که موضوع را با سازمان بازرگانی، اداره کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در میان گذاشته‌ایم که هم‌اکنون از طریق اتحادیه در حال پیگیری است.
گفتنی است شرکت ‌هاتف جاوید نیکان تولید‌کننده گوشی‌های تلفن همراه حدود دو ماه است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و در 9 منطقه مخابراتی تهران و در تمامی شهرستان‌ها نمایندگی دارد به طوری که این نمایندگی‌ها به طور انحصاری نماینده شرکت‌ هاتف جاوید نیکان هستند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو