یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

عرضه سامانه‌اي براي کاهش پهناي باند و هزينه اينترنت در کشور

پهناي باند

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲:۰۰


رئيس پارک علم و فناوري خراسان جنوبي از طراحي سامانه‌اي براي استفاده از اينترنت خبر داد و گفت: بهره برداري از اين سامانه موجب کاهش پهناي باند و هزينه‌هاي استفاده از اينترنت خواهد شد.

وايمکس نيوز- دکتر محمدرضا دوستي، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هزينه‌هاي بالاي استفاده از اينترنت در کشور افزود: از آنجايي که اينترنت مورد نياز کشور از طريق سيستم‌هاي خارجي تهيه مي‌شود هزينه‌هاي تامين اينترنت در کشور بالا است.

رئيس پارک علم و فناوري خراسان جنوبي از طراحي و ساخت سامانه‌اي براي دسترسي به اينترنت در اين پارک خبر داد و اظهار داشت: با اجراي پروژه تحقيقاتي پژوهشگران پارک علم و فناوري خراسان جنوبي دستگاه و سامانه‌اي را با  عنوان "کش سرور" در اين زمينه ابداع کردند.

وي ادامه داد: سامانه طراحي شده قادر است مقدار مصرف فضاي مورد نياز اينترنت کشور را به شدت کاهش دهد و از اين طريق مي‌توان هزينه‌هاي استفاده از اينترنت را کاهش داد ضمن آنکه موجب تقليل پهناي باند اينترنت خواهد شد.

دوستي با اشاره به جزئيات اين سامانه خاطر نشان کرد: اين سامانه به صورت يک مخزن عمل مي‌کند. به اين صورت که اين مخزن اطلاعات زيادي را در زمان خاص جذب و در خودش نگهداري مي‌کند و در زمان استفاده به سرعت در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.

وي به بيان مزاياي استفاده از اين سامانه پرداخت و يادآور شد: استفاده از اين سامانه باعث مي‌شود که در زمان کمتر فضاي بيشتري از اينترنت را مورد استفاده قرار دهيم و اطلاعات زيادي را ذخيره کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو