جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد وزير ارتباطات از پروژه فيبرنوري منازل

باندپهن

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتقاد از وضعيت فعلي پروژه اتصال فيبرنوري منازل گفت: اگر بخش خصوصي را وارد اين کار مي کرديم وضعيت بهتري نسبت به حال حاضر داشتيم.

وايمکس نيوز- در حالي که اپراتور چهارم ارتباطات کشور که قرار است پروژه اتصال فيبرنوري به منازل را در سراسر کشور عملياتي کند اعلام کرده که در پايان سال 93 حداقل يک ميليون پورت منصوبه درشهرهاي با اولويت اول شامل تهران ، کرج ، مشهد، قم ، اصفهان، شيراز و تبريز داشته باشد و اين ميزان در مقابل پتانسيلهاي داخلي، کار مشکلي نخواهد بود؛ محمود واعظي از عملکرد اين اپراتور انتقاد کرد.

محمود واعظي اظهارداشت: امروز شبه دولتي ها در اپراتور چهارم وارد شده اند لذا کارها خوب پيش نمي رود، در حالي که مي توانستند بهتر از اين کار کنند اما اشکالي که در کشور ما وجود دارد اين است که گاهي عجله مي کنيم، اگر مناقصه مي گذاشتيم و بخش خصوصي توانمند را وارد کار مي کرديم وضعيت بهتري داشتيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: به اپراتور چهارم تذکر داده ايم اگر فعاليت نکند بخش خصوصي را در کنار آنها فعال خواهيم کرد که در اين راستا از پيشنهاد شهرداري قزوين استقبال مي کنيم و آماده ايم شبکه پر ظرفيت شهري در برخي شهرها فعال شود و قزوين پايلوت آن باشد.

وي گفت: بايد يک رقيب سالم در بخش ارتباطي کشور ايجاد شود و مخابرات نيز به دنبال بازيابي جايگاه اصلي خود باشد و ما هم اجازه دهيم تا حداقل 10 شرکت بزرگ اينترنتي در کشور تشکيل شود تا کارها با کيفيت بهتري به مردم داده شود.

واعظي با اشاره به ايجاد فضاي رقابتي ميان اپراتورهاي موبايل با توجه به افزايش تعداد اين اپراتورها اظهار داشت: اکنون که فضا رقابتي شده مردم سود مي برند هر چند از کيفيت اپراتورهاي موبايل راضي نيستيم اما رقابت لازم است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: رقابت سالم بين اپراتورها، تعرفه ها، کيفيت و تنوع خدمت و سرويس هاي ارزش افزوده مي تواند به رضايت مندي مردم منجر شود.

منبع:مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو