دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

پذيرش رومينگ ملي، شرط گذر اپراتورها به نسل بالاتر!

دكترعباسي شاهكوهي

یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸:۰۰


معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه رگولاتوري گفت: يکي از شرايط واگذاري نسل‌هاي بالاتر تلفن‌همراه به اپراتورهاي موجود، عمل به تعهدات پروانه به صورت کامل است.

وايمکس نيوز- صادق عباسي شاهکوه با اشاره به اينکه تعهدات پوششي، مالي و کيفيتي از جمله تعهدات مربوط به پروانه است، اظهار کرد: يکي از شرايط الزامي براي ارتقاي اپراتورها به نسل‌هاي بالاتر، اجراي رومينگ ملي است که در حال حاضر پيش‌نويس اصلاحي آن در دستور کار کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات قرار دارد.
وي افزود: اجراي قابليت ترابردپذيري شماره‌ها (Number Portability) نيز يکي ديگر از الزاماتي است که باعث انعطاف‌پذيري کاربران در شبکه‌هاي تلفن‌همراه خواهد بود.
او گفت: از آنجاييکه در شرايط جديد قرار است اپراتورهاي مجازي هم در بازار تلفن‌همراه وارد شوند بنابراين اپراتورهاي موجود بايد شرايطي را براي تحقق اين هدف آماده کنند.
شاهکوه با اشاره به اينکه براي تطبيق با وضعيت جديد، شرايط استفاده از فناوري WiFi نيز مورد بازنگري قرار مي‌گيرد، گفت: با توجه به تاثيراتي که اعطاي مجوز ارتقاي اپراتورهاي تلفن‌همراه بر ساير اپراتورهاي ارائه‌کننده سرويس خواهد داشت سعي مي‌کنيم با اصلاحاتي که در پروانه‌ها صورت مي‌گيرد بهترين شرايط را براي فعاليت همه اپراتورها فراهم کنيم.
معاون بررسي‌هاي فني رگولاتوري درباره ورود اپراتور جديد تلفن‌همراه به کشور عنوان کرد: در حال حاضر در قالب يک پروژه تحقيقاتي با همکاري پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، در حال مطالعه اين موضوع هستيم که آيا براساس کشش بازار و وضعيت کشور، امکان اعطاي پروانه به اپراتور ديگري وجود دارد که درصورت مثبت بودن نتايج آن تا پايان سال 93 به اپراتور ديگري در حوزه تلفن‌همراه پروانه اعطا مي‌شود.

منبع: 90ict

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو