شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خبر داد

ارایه خدمات متنوع بر بستر شبکه ملی اطلاعات

جهانگرد

یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸:۰۰


شبکه ملی اطلاعات بستری ارتباطی است که روی آن خدمات مختلف از جمله اتصال به اینترنت ارائه می شود.

وایمکس نیوز - نصراله جهانگرد در نشست فرمانداران،‌ شهرداران و مدیران استان یزد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یکی از بارزترین سرویسها بر بستر شبکه ملی اطلاعات بود به طوری که مردم از طریق یک ترمینال و به صورت همزمان، هم به سایت رفاهی و هم به اینترنت دسترسی داشتند و در واقع، روی بستر شبکه ملی اطلاعات، انواع خدمات ارتباطی و رفاهی به صورت مدیریت شده قابل عرضه است و همه کاربران در هر زمان و هر مکان به صورت برخط (ONLINE)،

 می توانند به سرویس‌های مختلف از جمله اینترنت دسترسی داشته باشند و بر همین اساس، خدمات متنوع روی شبکه ملی اطلاعات در حوزه های مختلف، با سرعت‌های متفاوت قابل ارائه است.

 وی خاطرنشان کرد: این شبکه از دو بخش ارتباطی و سرویس ها تشکیل شده که در بخش ارتباطی، زیرساخت های مورد نیاز از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکتهای مخابراتی و اپراتورهای بخش خصوصی آماده می شود و موسسات و سازمان های مختلف نظیر آموزش و پرورش و شبکه بانکی می توانند از طریق آن شبکه خود را ایجاد کنند، در بخش سرویسها نیز سرویسهای مختلف در لایه‌های CORE و EDGE در قالب ابر ارتباطی ارائه می‌شود که سرویس های دولت الکترونیکی به عنوان سرویس های پایه شبکه ملی اطلاعات تعریف شده است.

 جهانگرد ادامه داد: فناوری اطلاعات نه تنها توانمند ساز سایر حوزه ها است بلکه خود نیز به عنوان یک صنعت مطرح است و نقش ویژه ای در رشد و توسعه کشورها در حوزه های مختلف نظیر تولید ناخالص داخلی و حفاظت از محیط زیست، به خود اختصاص داده است.

 معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه گفت: برای تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری از سوی دولت و بخش خصوصی طی چهار سال آینده خواهیم بود.

 وی با اشاره به موقعیت خاص ایران به عنوان هاب ارتباطی تصریح کرد: ایران در مسیر جهانی ترانزیت ترافیک قرار دارد که یک فرصت بسیار بزرگ محسوب شده و برای استفاده از آن باید ظرفیتهای موجود در این حوزه طی چهار سال آینده تا 15 برابر افزایش پیدا کند و افزایش ظرفیت پنهای باند در سطح ملی و بین المللی و همچنین ارائه خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه از جمله برنامه های تدوین شده در این حوزه محسوب می شود.

 رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری و با پیاده سازی برنامه های پیش بینی شده، زمینه اشتغال افراد تحصیل کرده این حوزه فراهم شود.

 بر اساس این گزارش، ‌جهانگرد در ادامه این نشست با فعالان بخش خصوصی استان یزد نیز دیدار کرد و ضمن بررسی سوالات و دغدغه های ایشان، با آن ها به گفت‌وگو پرداخت.

منیع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو