یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

در پی جلسه شورای عالی فضای مجازی اعلام شد

برنامه‌ریزی برای تدوین «آئین‌نامه جامع پیام‌رسانی»

شبكه هاي اجتماعي

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴:۰۰


عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی از برنامه ریزی برای تدوین «آئین نامه جامع پیام‌رسانی» خبر داد.

وایمکس نیوز - علیرضا شاه‌میرزایی درباره نوزدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی که ابتدای هفته جاری برگزار شد خاطرنشان کرد: ارائه توضیح درباره محتوای جلسه برعهده دبیر شوراست. 

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این گفته می‌شد برای جلسه شورای عالی فضای مجازی بیش از 30 دستور کار در نظر گرفته شده اما در این جلسه تنها به بحث ساماندهی پیامک‌های انبوه پرداخته شده توضیح داد: همانطور که دبیرخانه اطلاع رسانی کرده است، در جلسه اخیر تنها بحث پیامک‌های انبوه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: البته بر این نکته نیز تاکید شد که در حال حاضر در دنیا درصد کمی از پیام‌رسانی به شیوه پیامکی صورت می گیرد و به جای آن روش‌های دیگری مانند ایمیل، نرم‌افزارهای پیام‌رسان یا میکروبلاگ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد به همین دلیل لازم است ما در جلسات شورا به فناوری‌های جدید توجه کافی داشته باشیم. 

شاه‌میرزایی ادامه داد: بر این اساس تاکید شد بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد و پیشنهادات بر اساس پیشرفت تکنولوژی باشد و در عین حال تصمیم بر آن شد که برای اصلاحیه‌هایی که قرار است در آینده اعمال‌ شود، از سوی دستگاه‌های مختلف مطالعاتی صورت گیرد و برای تهیه‌ی یک آیین‌نامه جامع پیام‌رسانی تلاش شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که در گذشته بحث ساماندهی پیامک‌های انبوه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده بود، آیا بر اساس جلسه اخیر تغییری در این زمینه صورت خواهد گرفت، گفت: به طور کلی همگان اذعان دارند مسائل محتوایی به وزارت ارشاد مربوط می‌شود و ارتباط چندانی با وزارت ارتباطات ندارد. البته هنوز بحث درباره این آیین‌نامه ادامه دارد و قطعا پس از به پایان رسیدن این بررسی‌ها دبیر محترم شورا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه را صورت خواهند داد. 

وی درباره زمان جلسه بعدی این شورا نیز اظهار کرد: در حال حاضر تاریخی برای این جلسه بعدی اعلام نشده اما با توجه به فضای مثبتی که بر جلسه حاکم بود و همچنین تاکید رییس محترم شورا مبنی بر دوری از حاشیه‌ها و تمرکز روی موضوعات اصلی اولویت‌دار، امیدواریم که جلسات بعدی با سرعت بیشتری برگزار شود.

 

منبع : isna

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو