یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فردا،سمينار نحوه پياده سازي IPV6 درشبکه ملي اطلاعات برگزار مي شود

ipv6

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶:۰۰


با حضور دکتر محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ، نحوه پياده سازي IPV6 درشبکه ملي اطلاعات و اقدامات انجام شده در اين حوزه، در سمينار گذار به IPV6 مورد بررسي و تبادل نظر کارشناسان قرار خواهد گرفت.

وايمکس نيوز- به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات علي اصغر انصاري، معاون توسعه و مديريت شبکه ملي اطلاعات در خصوص برگزاري سمينار نحوه پياده سازي IPV6 درشبکه ملي اطلاعات اظهار داشت: اطلاع رساني و هماهنگي ميان مجموعه هاي فعال در حوزه گذر به IPV6 از جمله اهداف برگزاري اين سمينار در روز يکشنبه هجدهم آبان، محسوب مي شود.
وي ادامه داد: نقش و مسئوليت سازمان فناوري اطلاعات ايران، رگولاتوري و شرکت زيرساخت در امر راهبري براي گذار به IPv6 از ديگر موضوعاتي است که در اين سمينار تبيين و ساز و کارهاي فني گذار مورد بررسي و تبادل نظر کارشناسان قرار خواهد گرفت.
معاون توسعه و مديريت شبکه ملي اطلاعات با بيان اين مطلب که امروزه کمبود آدرس‌هاي IPv4 در جهان توسعه شبکه اکثر کشورها را با محدوديت هايي روبه‌رو کرده است تصريح کرد: با افزايش تعداد کاربران و کاربري ها به ويژه ظهور پديده هايي نظير اينترنت اشياء و عدم تامين کافي آدرس‌هاي IP چالشي فرا روي شرکت‌هاي مختلف از جمله فعالان بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات قرار داده و گسترش و  بهبود عملکرد خدمات آن‌ها را که تنها به‌ واسطه ارائه خدمات جديد و با کيفيت بالا امکان‌پذير مي باشد، را با مشکلاتي مواجه نموده است.
وي ادامه داد: به منظور برطرف شدن اين مشکل، بيش از 10 سال است که پياده سازي سيستم آدرس دهي 128 بيتي يا پروتکل جديدي بنام IPv6 توسط متوليان مديريت منابع و استاندارد سازي شبکه جهاني اينترنت به عنوان راه کار در اين حوزه معرفي شده که در حال حاضر در بيشتر کشورهاي مترقي در حال به کار گيري، پياده‌سازي و خدمات ‌دهي است.
وي خاطرنشان کرد: در اين راستا با توجه به محدوديت هاي موجود و به‌ منظور بهره‌گيري از مزاياي اين پروتکل آدرس دهي، ما نيز در صدد استفاده از سازوکارها و روش‌هاي گذار يا مهاجرت به IPv6 در کشور و همزيستي با IPv4 مي باشيم.
علي اصغر انصاري در خصوص اقدامات صورت گرفته در اين حوزه  گفت: تشکيل گروه اقدام سريع و کميته راهبردي گذر IPv6، تهيه، تدوين و ابلاغ سند راهبردي گذر به IPv6 و تهيه نقشه راه جامع گذر به IPv6، از جمله تلاش هاي صورت گرفته در اين حوزه محسوب مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو