شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

خدمات ارتباطی در مناطق محروم اجباری می شوند

رگولاتوري

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰:۰۰


مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری گفت: زمینه اجرایی شدن ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شد.

وایمکس نیوز - غلامرضا داداش‌زاده با بیان این مطلب گفت: براساس استانداردهای اتحادیه جهانی مخابرات، فراهم کردن ارایه سرویس‌های تلفن ثابت، اینترنت با نرخ منطقی و ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت در مناطق محروم از جمله خدماتی است که در قالب USO گنجانده شده است.
وی افزود: براساس مقررات اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یکی از وظایف دولت‌ها، ارایه خدمات عمومی در حوزه ICT در مناطق محروم است که اپراتورها به دلیل صرفه اقتصادی تمایلی به سرمایه‌گذاری در آن حوزه‌ها ندارند.
وی افزود: برای اجرایی شدن USO، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گام اول براساس شاخص‌های ملی و بین‌المللی نسبت به شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مناطق محروم در سال جاری اقدام کرده است.
داداش‌زاده گفت: در پروانه‌های صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، سه درصد از درآمد اپراتورها برای ارایه خدمات عمومی (USO) به خزانه واریز می‌شود که رگولاتوری در گام دوم پیشنهادی را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه کرده تا براساس آن تسهیلاتی درباره هزینه کرد این رقم برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو