یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴

مديرعامل شرکت پست در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

خريد و فروش اينترنتي، پست ويژه و پيشتاز محبوب‌ترين سرويس‌هاي پستي

پست

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹:۰۰


مديرعامل شرکت پست گفت: خريد و فروش اينترنتي، پست ويژه و پست پيشتاز در صدر پر استقبال‌ترين سرويس‌هاي پستي قرار دارند. همچنين سرويس تعيين زمان توزيع که بسته بعد از ساعت اداري توزيع مي‌شود به شدت مورد اقبال مردم واقع شده است.

وايمکس نيوز - حسين مهري با اشاره به راه‌اندازي سرويس تعيين زمان توزيع (TLS) اظهار داشت: در اين سرويس بسته طبق زمان درخواستي متقاضي، ارسال مي‌شود و زمان توزيع مرسولات در اين سرويس ساعات 14 تا 16 و 18 تا 22 است.

مديرعامل شرکت پست با بيان اينکه در ماه هاي اخير حدود 2 ميليون و 600 هزار نفر از سرويس تعيين زمان توزيع (TLS) استفاده کرده اند، افزود: عليرغم تازه بودن سرويس، اما TLS با استقبال خوبي از سوي شهروندان روبرو شده که اين امر به شدت ميزان مرسولات معطله در باجه ها را کاهش داده است .
 
جابجايي 430 ميليون مرسوله در سال جاري/ خريد و فروش اينترنتي، پست ويژه و پست پيشتاز پراستقبال
مهري همچنين از جابجايي 430 ميليون مرسوله در سال جاري خبر داد و گفت: آمار جابه‌جايي مرسولات نسبت به مدت مشابه در سال قبل 17 درصد رشد ترافيک را نشان مي‌دهد.
مديرعامل شرکت پست با اشاره به بيشترين افزايش رشد ترافيک در سرويس‌هاي پستي توضيح داد: به ترتيب سرويس خريد و فروش اينترنتي با حدود 36 درصد رشد ترافيک، سرويس پست ويژه با حدود 28 درصد رشد و سرويس پست پيشتاز با 24 درصد رشد، بيشترين ميزان رشد ترافيک در سرويس‌هاي پستي را به خود اختصاص داده‌اند.
وي تاکيد کرد: افزايش ترافيک اين سرويس‌ها نشان مي‌دهد، توجه و علاقه مردم به سرويس هاي باکيفيت بالاتر بيشتر است.
 
پيگيري سرنوشت مرسوله با راه‌اندازي پست همراه
مهري همچنين به راه اندازي سرويس "پست همراه" با شماره #193*اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان مي‌توانند از طريق تلفن همراه خود از سرويس ها و خدمات پستي مطلع شده و در آينده نيز با توسعه اين سرويس شهروندان مي‌توانند با تلفن همراه از سرنوشت مرسوله خود اطلاع يابند.
مديرعامل شرکت پست با اشاره به سرويس پست مالي نيز افزود: در حال حاضر در 107 واحد پستي سرويس هاي پست مالي را با همکاري پست بانک ارائه مي شود و بنا داريم تا پايان سال اين عدد را به 300 واحد پستي افزايش دهيم.
 
 سرنوشت مرسولات خسارت ديده يا مفقود شده و تاخيري
مهري در پاسخ به اين سوال که اکنون اگر مرسولات در مسير خسارت ديده يا مفقود شوند چه ترتيبي اتخاذ مي‌شود، گفت: براي اين کار بيمه مرسولات پستي وجود دارد و اگر مرسولات بيمه شده به هر دليلي خسارت ديده و يا مفقود شده است خسارت مربوط به آن بر اساس ارزش اظهار شده مرسوله توسط صاحب آن پرداخت مي شود و در صورتي که مرسوله بيمه نشده باشد توسط تعرفه هاي اعلامي از سوي شرکت پست پرداخت خسارت صورت خواهد گرفت.
مديرعامل شرکت پست همچنين در خصوص احتمال تاخير در توزيع مرسولات ويژه، گفت: در اين باره بنا داريم به صاحب مرسوله خسارت پرداخت کنيم که براي نحوه پرداخت خسارت در تاخير توزيع، در پي آن هستيم تا مجوز لازم را جهت اين امر نيز اخذ کنيم.
وي تاکيد کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در ساختار نيروي انساني، اقتصادي و فني شبکه پستي سعي کرديم هزينه ها را کنترل و قيمت تمام شده را کاهش دهيم تا در نهايت ارتقاي بهره وري، سبب کاهش قيمت تمام شده شود تا فشار کمتري به مردم وارد شود.
 
سرانه مرسوله در ايران هشت و در آسيا و اقيانوسيه 11.5 است
مهري خاطرنشان کرد: بنا داريم خود را به استانداردهاي دنيا نزديک کنيم، سرانه مرسوله در ايران حدود هشت مرسوله و سرانه مرسولات در کشورهاي آسيا و اقيانوسيه 11.5 مرسوله است اما با اقداماتي که صورت خواهد گرفت انتظار مي رود تا در سال آينده به اين عدد دست پيدا کنيم.
مديرعامل شرکت پست با بيان اينکه قصد داريم تا خود را به متوسط دنيا نزديک کنيم، تصريح کرد: اين موضوع نياز به ايجاد زيرساخت‌هاي لازم و فرهنگ‌سازي استفاده از خدمات پستي توسط ارائه خدمات با کيفيت و موردنياز مشتريان دارد.
وي تاکيد کرد: سازمان ها بايد اعتقاد پيدا کنند که کارهاي خود را برون سپاري کنند و مکاتبه جاي مراجعه را بگيرد. اين امر در بهره وري سازمان اثرات مثبت بسياري دارد  و سالم سازي محيط اداري، کاهش آلودگي هاي زيست محيطي، ترافيک و هزينه هاي ملي را در بر خواهد داشت.
 
 تلاش براي تسري جابجايي مرسولات با خطوط ريلي از 3 استان به تمام کشور
مهري گفت: در حال حاضر در سه استان هرمزگان، خراسان رضوي و کرمان براي جابجايي مرسولات از خطوط ريلي استفاده مي‌شود و در صدديم تا اين امر را به ديگر نقاط کشور نيز گسترش دهيم.  
مديرعامل شرکت پست با بيان اينکه درخواست پست از سازمان‌ها و شهروندان اعتماد به پست است، تاکيد کرد: با ارائه راهکارها و طراحي سرويس‌هاي جديد و اصلاحات ساختاري از جمله بازنگري در خطوط هوايي و توسعه خطوط ريلي اين اطمينان را به مشتريان مي‌دهيم که مرسولات را در نهايت دقت، صحت و کيفيت در سر تا سر کشور جابجا کنيم.
 
منبع : فارس
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو