یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

زنگ گراني اينترنت موبايل به صدا درآمد

تعرفه بسته‌هاي اينترنت ايرانسل دو برابر شد

اينترنت موبايل

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹:۰۰


از اول دي ماه همزمان با اجراي دستورالعمل کاهش تعرفه مصرف آزاد اينترنت موبايل، اپراتور دوم تلفن همراه براي جبران درآمد، تعرفه بسته‌هاي اينترنت خود را 2 برابر کرد.

وايمکس نيوز- در حالي که قرار بود از اول دي ماه تعرفه استفاده آزاد از اينترنت موبايل به نيم ريال براي سيم‌کارت‌هاي دائمي و 0.75 ريال براي سيم‌کارت‌هاي اعتباري کاهش يابد، همزمان با اعمال اين کاهش تعرفه،‌ اپراتور دوم تلفن همراه تعرفه بسته‌هاي اينترنت خود را افزايش داد.

در گذشته، اين نگراني احساس مي‌شد که با اجراي دستورالعمل کاهش تعرفه استفاده آزاد از اينترنت، اپراتورها براي جبران درآمد تعرفه بسته‌ها را افزايش دهند و اين نگراني به وزارت ارتباطات ابراز شده بود.

اکنون اپراتور دوم تلفن همراه در افزايش تعرفه‌ بسته‌هاي اينترنت پيشرو شده است و هنوز تغييري در تعرفه‌ بسته‌هاي اينترنت همراه اول اعلام نشده است.

معمول وزارت ارتباطات در واکنش به چنين مواردي بررسي مي‌کند که اپراتورها در محدوده تعرفه تعيين شده قيمت ارائه کرده‌ باشند که معمولا نيز اپراتورها چنين عمل مي‌کنند و تعرفه را تا نزديک شدن به سقف تعرفه، افزايش مي‌دهند.

در نهايت به نظر مي‌رسد در موضوع کاهش تعرفه مصرف آزاد اينترنت يا افزايش تعرفه‌ بسته‌هاي اينترنت، آن چيزي که همواره بدون تغيير خواهد بود سود اپراتور است.

تعرفه‌هاي قديم و جديد بسته‌هاي اينترنت ايرانسل و جدول تغييرات ايجاد شده به شرح زير است:

 

جدول تغييرات

 

 

 

بسته‌هاي قديم اينترنت ايرانسل

 

بسته‌هاي جديد اينترنت ايرانسل

شرکت ايرانسل درباره اين تغييرات اعلام کرد: بسته‌هاي تخفيفي مقطعي هستند که معمولا هر 3 ماه يکبار به روز مي‌شوند مانند طرح هاي فصلي. بنابراين تغييرات تعرفه‌هاي ديتا با تغيير نسل از 2 به 3 نيز از اين رويه پيروي مي‌‌کند. همچنين اکنون تعداد و انواع بسته‌ها نسبت به قبل افزايش يافته که انتخاب‌هاي بيشتري را براي کاربر فراهم مي‌کند. پس از اين نيز ايرانسل قرار است بسته‌هاي جديدتري را ارائه کند که امتياز بيشتري نسبت به بسته‌هاي فعلي دارند. علاوه بر اين، در مقطع فعلي بسته‌هاي بلند مدت ترکيبي شامل مکالمه، پيامک و ديتا نيز به انتخاب‌هاي مشترکان اضافه شده است.

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو