یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شما برنده شده‌ايد همچنان قرباني‌ مي‌گيرد

کلاهبرداري پيامکي با سوء استفاده از نام همراه اول (+تشريح جزئيات پيامک)

ايميل

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶:۰۰


مأموران پليس فتا شهرستان تربت جام خراسان رضوي از شناسايي و دستگيري عاملان کلاهبرداري از شهروندان خبر داد.

وايمکس نيوز - فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام در تشريح‌ اين خبر گفت: در پي شکايت خانمي جوان به پليس فتا‌ اين فرماندهي مبني بر کلاهبرداري مبلغ 12‌ ميليون ريال از حساب وي، بررسي پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ علي اصغر مختاري افزود: شاکي اظهار داشت پس از دريافت پيامکي با عنوان شما برنده مبلغ 20 ميليون ريال شده‌ايد، با شماره‌هاي ذکر شده تماس گرفته و پس از مطمئن شدن به عابر بانک رفته و با ترفندي که خود نيز متوجه نشدم مبلغ 12‌ ميليون ريال از حسابم خارج شد.

مختاري تصريح کرد: مأموران در رصد اطلاعاتي و پيگيري‌هاي ديجيتالي در اقدامي پليسي و مشترک دو متهم‌اين پرونده که ساکن مناطق شمال غربي کشور بودند را شناسايي دستگير کردند.

وي خاطر نشان کرد: سارقان مرد 33 ساله و زن 28 ساله در بازجويي‌هاي تخصصي پليس به استفاده از غفلت شهروندان و دست برد به حساب آن‌ها اعتراف کردند.

تحقيقات از‌ ميزان و تعداد کلاهبرداري‌هاي صورت گرفته متهمان ادامه داشته و با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان تربت جام گفت: کلاهبرداران فضاي مجازي با سوء استفاده از نام موسسات و شرکت‌هاي معتبر قصد فريب و هدايت شهروندان به سمت دام‌هاي خود را دارند. در متن تهيه شده نظر شما شهروند گرامي را به نمونه‌اي از پيامکهاي طراحي شده توسط يکي ازهمين کلاهبردارن در فضاي مجازي، جلب‌مي نماييم.

پيامک کلاهبرداري: (ضمن عرض سلام خدمت شما کاربر گرامي شرکت واحد ارتباطات سيار و فن آوري اطلاعات با مشارکت افتخاري (همراه اول)، در راستاي استفاده بهينه و عدم شکايت و پرداخت به موقع قبوض تلفن همراه قرعه کشي انجام داده است که شما کاربر گرامي از برندگان‌اين دوره از قرعه کشي ما با کد کاربري {4424}‌ مي باشيد. لطفا براي دريافت جايزه خود به مبلغ  20 ميليون ريال با تلفن ثابت 02188111 و يا با اپراتور شبانه روزي امور مالي به شماره 09106617309 شرکت ارتباطات سيار و فناوري اطلاعات واحد مرکز استان تهران تماس بگيريد. نشاني‌اينترنتي www.ertebatat.com

 

 

منبع : پايگاه اطلاع رسانى پليس فتا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو